مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبرداد

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از رفع ۲۱ هزار همپوشانی بیمه ای در استان خبرداد و گفت: هزار و ۸۰۰ بیمار خاص در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 ۲۱ هزار همپوشانی برطرف شده است

به گزارش گلستان 24، مهرداد کمانگری صبح دوشنبه در جلسه تجلیل از پزشکان عرصه سلامت اظهارکرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت بوده که یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر آن گلستانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: از این تعداد ۸۸۰ هزار نفر بیمه شده روستایی و ۱۳۵ هزار نفر بیمه شده صندوق همگانی بوده که این افراد بیمه شده رایگان هستند.

وی بیان کرد: در سنوات اخیر پیشگیری جزو اولویت ها قرار گرفته و این امر را به اشکال گوناگون اجرا می کنیم.

کمانگری اضافه کرد: در گلستان، ۲۸۶ بیمار پیوند کلیه، ۱۱۴ بیمار هموفیلی، ۳۰۱ بیمار تالاسمی، ۴۴۰ بیمار ام اس و ۶۴۷ بیمار همودیالیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در سنوات اخیر ۲۱ هزار همپوشانی برطرف شده است، افزود: ۳۳ هزار دفتر پیشخوان و ۹۷۴ موسسه طرف قرارداد ما هستند.

کمانگری در خصوص بیماران کرونایی بیان کرد: ۶۱ هزار و ۲۹۸ بیمه شده سلامت طی ایام کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده و ۸۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده که میانگین هزینه هر پرونده پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار