مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان :

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در خصوص مقاومت سازی بناهای آموزشی استان گفت :‌ در ۱۸ ماه اخیر ۳۷۵ کلاس درس جدید به آموزش و پرورش استان اضافه شد.

اضافه شدن ۳۷۵  کلاس درس جدید در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، یاسر لیوانی اظهار کرد: حدود ۱۵ درصد از 375 کلاس، در زمره کلاس های مرمت و مقاوم سازی شده تلقی می شوند.

وی افزود: حدود ۵۰۰ کلاس درس هم در دست ساخت و نوسازی است که تا پایان سال حدود ۱۲۰ کلاس به بهره برداری می رسد.

لیوانی اظهارداشت : در این مدت ۳۵ هزار متر مربع ایزوگام کاری سقف مدارس اجرایی شده تا مقاوم برخی بنا بیشتر شود.

وی یادآور شد:‌ به طور معمول اگر قرار باشد مدرسه ای در استان به فعالیت های عمرانی و پروژه های عمرانی بپردازد قبل از هر اقدامی مراتب به این اداره کل منعکس می شود و موضوع بررسی می شود .

لیوانی ادامه داد: نظارت و همکاری در بخش دولتی بسیار خوب است اما در بخش مراکز غیر دولتی نظارت ها کاهش می یابد و مدیران غیر دولتی وظیفه ای قانونی برای انعکاس فعالیت های عمرانی یا پروژه های ساختمانی به اداره کل نوسازی مدارس در خود نمی بینند.

وی در خصوص نحوه بازرسی ها از مدارس و ارزیابی مقاومت و استحکام آنها گفت:‌ ناظران و کارشناسان ما در شهرستان ها بر حسب درخواست مدیران مدارس به مشکلات این ابنیه رسیدگی می کنند که به عنوان نمونه در یک سال گذشته ، ۲ مورد گزارش در خصوص نامقاوم بودن مدرسه به ما ارایه که موضوع بررسی و مقاوم سازی و نوسازی واحد آموزشی اجرایی شد.

لیوانی توضیح داد :‌ بررسی میزان مقاوم بناهای آموزشی بر اساس درخواست مدیران شهرستانی انجام می شود به عنوان نمونه اگر موردی از ترک بر روی دیوار یا مشکلات در سقف باشد موضوع به ما منعکس و سپس اداره کل نوسازی با تکیه بر اعتبارات دولتی یا خیران موضوع را برطرف می کند.

وی بیان کرد: نظارت به ساخت و سازهای شهری به عهده شهرداری‌ها و نظام مهندسی است که باید دقت نظر حساس‌تری نسبت به نزدیکی و مجاورت با فضاهای آموزشی داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به حادثه علی آباد کتول افزود: شهرداری به عنوان متولی ساخت و ساز شهری باید نظارت دقیق‌تر و بیشتری در این گونه موارد که ساختمان‌سازی در مجاورت واحدهای آموزشی انجام می‌شود، اعمال نماید تا از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر ساخت و سازهای مجاور مدارس اظهارداشت: رعایت اصول ایمنی و فنی در گودبرداری ساختمان‌ها در ابتدا به عهده مجری ساختمان در حال احداث، شهرداری و سپس ناظران نظام مهندسی است که باید مراقبت‌های لازم برای سازه نگهبان و پیش بینی نکات ایمنی را در عملیات گودبرداری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار