مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حفر ۳حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار ۹۰میلیارد ریال در گنبدکاووس آغاز شد.

آغاز حفر ۳حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، محسن حسینی، مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: این چاه‌ها هر کدام با عمق ۳۵۰متر و دبی ۲۰تا۲۵ لیتر بر ثانیه در حوحه روستای ایگدر علیا از توابع بخش مرکزی گنبد کاووس آغاز شد.

وی افزود: این سه حلقه چاه آب در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق مرزی گلستان شامل چهار شهر گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، مراوه‌تپه و ۱۳۰روستا حفر می‌شود.

وی گفت: طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی گلستان با جمعیت تقریبی ۵۵۰هزار نفر و با نیاز آبی هزار و ۸۰۰لیتر بر ثانیه، بزرگترین طرح آبرسانی وزارت نیرو در این استان است که بخشی از آب مورد نیاز این مناطق با حفر و تجهیز ۲۰حلقه چاه (۸۰۰لیتر بر ثانیه) و بخشی نیز از محل ذخیره آب در سد نرماب چهل چای مینودشت (هزار لیتر بر ثانیه) برای افق هزار و ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا کنون چهار حلقه چاه آب در قالب این طرح آبرسانی حفر شده است.

حسینی گفت: علاوه بر هزینه ۹۰میلیارد ریالی حفر این سه حلقه چاه آب که تا دهه فجر امسال به پایان می رسد، مبلغ ۵۰میلیارد ریال برای تجهیز این سه حلقه چاه آب باید از منابع استانی تامین شود تا برای فصل بهار و تابستان سال آینده برای مصرف شهروندان گنبدکاووس و برخی روستا‌های بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان وارد مدار مصرف شوند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار