معاون توانبخشی بهزیستی گلستان:

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: فرد متقاضی کاشت حلزون بعد از مراجعه به مراکز کاشت و انجام اقدامات لازم و تأیید کمیسیون پزشکی، معرفی نامه خود را از مرکز دریافت و به هیئت امنای ارزی مراجعه و هیئت امنای ارزی قسمت اعظم هزینه‌های مربوط به کاشت حلزون و هزینه ۱۰۰ جلسه گفتار درمانی و توانبخشی شنوایی را پرداخت می‌کنند.

به گزارش گلستان 24، محمود امانیان اضافه کرد: سازمان بهزیستی هم مبلغ سه میلیون تومان از سهم مشارکت خانواده را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در افراد با سنین بالاتر که متقاضی کاشت حلزون هستند چنانچه در کمیسیون پزشکی مراکز منتخب کاشت حلزون شرکت و تأیید شده و معرفی نامه دریافت نمایند، بخش زیادی از هزینه‌های جراحی توسط هیئت امنای ارزی پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان تصریح کرد: بنیاد خیریه شنوایی از سال ۱۳۹۵ به همت جمعی از خیران و متخصصان امر با هدف شناسایی خانواده‌های محروم که توانایی پرداخت سهم مشارکت جراحی کاشت حلزون را ندارند دایر و شروع به فعالیت کرده است. در صورت شناسایی، تأیید و ثبت مشخصات افراد مذکور در سامانه بنیاد توسط مراکز کاشت حلزون قسمتی از هزینه‌ها به صورت آنلاین به هیأت امنای ارزی پرداخت می‌شود.

امانیان در خصوص اشتغال ناشنوایان اظهار کرد: علاوه بر خدماتی که از طریق معاونت اشتغال به مددجویان ارائه می‌شود معاونت توانبخشی هم از طریق ارجاع مددجویان به مراکز پشتیبان شغلی نسبت به اشتغال آنها اقدام می‌کند که در حال حاضر تعداد دو مرکز در شهرهای گرگان و بندرگز در حال فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار