گفتگو با بانوی محجبه ی نانوای علی آبادی؛

حجاب را خیلی دوست دارم، با وجود اینکه گرمای داخل نانوایی حتی از گرمای شدید این روزها هم بیشتر است، ولی از حجابم لذت می برم و احساس آرامش و امنیت می کنم.

آتش هم نتوانست چادر "آدینه" را کنار زند+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، هاجر آدینه، بانویی که 38 سال از بهار زندگیش می گذرد و 16 سال است که کنار همسرش زندگی می کند و حاصل این ازدواج 2 فرزند دختر و یک احساس عزت بزرگ ناشی از حجاب در کنار کار سخت نانوایی است.

به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به سراغ این بانوی محجبه علی آبادکتول که علیرغم گرمای بالای نانوایی، همچنان از پوشش چادرش لذت می برد رفتیم تا پای حرف های او درباره حجاب بنشینیم: 

آدینه که در قسمت فروش نان فعالیت می کند از روزهای اول کاریش در نانوایی می گوید: حدود 3 سال پیش که می خواستم وارد این کار بشوم چیزی از فروش نان نمی دانستم و کمی برایم سخت بود. این شغل مردانه از دیدگاه خیلی ها مناسب من نبود. بیشتر مشتری های من آقا هستند ولی چون همسرم کنارم بود، با رعایت حجاب اسلامی، سختی ها را به جان خریدم.

به همسرش نگاهی می اندازد و می گوید: همسرم اول مخالف کار کردن من در نانوایی بود ولی من برای کمک کردن به خانواده ام وارد این کار شدم، کم کم همسرم هم کار کردن مرا پذیرفت، تا جایی که الان کمی دیر می رسم زنگ می زند و نگرانم می شود.

لبخندی می زند و ادامه می دهد: مشتری ها که می آیند به همسرم می گویند قدر خانمت را بدان.

نگاهی به دور و بر خود می کند، کار مشتری را راه می اندازد و دوباره به گفتگویمان باز می گردد؛ آدم باید حیا داشته باشد، حیای چشم، دست و همه ی اعضای بدنش، حیا مرد و زن نمی شناسد. برخی از مشتری هایم خانم هایی هستند که حجاب درستی ندارند وقتی آن ها را در جمع مردان جامعه می بینم خجالت می کشم و فکر می کنم من جای آن ها هستم و اینگونه در جامعه قدم بر می دارم.

از مردی که به حجاب خانمش اهمیت می دهد خوشم می آید

به نظر من مردها در این زمینه خیلی مؤثرند، مرد می تواند همسر یا خواهر خود را با زبان خوش به هر راهی، خوب یا بد بکشد. مرد باید غیرت به خرج دهد، مردی که برای ناموسش غیرت داشته باشد، پس ناموسش برایش اهمیت دارد.

دوست دارم مثل مادرم باشم

آدینه درباره آرزویش می گوید: مادرم در رعایت حجابش و بجا حرف زدنش شهره بود، دوست دارم مثل مادرم باشم و همانطور فرزندانم از من یاد بگیرند، می خواهم دخترانم چادر به سر کنند چرا که زینت زن به چادرش است و بدانند مادرشان حتی در این گرما هیچ وقت چادر از سرش نیفتاد.

 

گزارش از فاطمه گیلک

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار