فرمانده یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان گفت: ۲۴ ساعت گذشته سه فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان رخ داد که با کمک بالگرد و نیروهای مردم اطفاء شد.

آتش سوزی جنگل های استان مهار شد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ عیسی گل بینی گفت:آتش سوزی ها در آق سو کلاله،نوده خاندوز آزادشهر و دریکی از حوزه های شهرستان مینودشت بوده و برای اطفای حریق در ارتفاعات از ۱۰ سورتی  پرواز بالگرد و نیروهای مردمی کمک گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آزادشهر  هم گفت: آتشی که  امروز به جان جنگلهای نوده خاندوز افتاده بود باحضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مهار شد و هم اکنون نیروهای ما در حال اطفای بقایای چوب های خشک نیمه سوز هستند.

 جلال عجم عوامل انسانی را علت این حادثه بیان کرد و گفت: وزش باد شدید و وجود برگهای خشک موجب شعله ور شدن و پیشروی آتش به اطراف شد که حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مانع از گسترش و نفوذ آتش به تنه درختان شد.

 وی سطح آتش سوزی را حدود  ۱۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و  از مردم و طبیعت دوستان خواست با توجه به گرمای روزهای اخیر و مستعد بودن جنگل برای آتش سوزی، در هنگام ترک جنگل حتما ضمن خاموش کردن آتش روی آن خاک ریخته  و آن را کاملا خاموش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار