مدیرکل بهزیستی گلستان درباره فوت یکی از مددجویان مقیم در کمپ ترک اعتیاد استان گفت: با قصور در مراکز برخورد می کنیم.

توضیحات مدیرکل بهزیستی گلستان درباره مرگ یک مددجوی مقیم در کمپ ترک اعتیاد

به گزارش گلستان 24، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در روز چهارشنبه مورخ ۲۹ آذر ماه طی حکم قضایی فردی باهویت معلوم برای ترک موادمخدر در مرکزاقامتی درمان اعتیاد تحت نظارت این سازمان پذیرش و زیر نظر روانشناسان و پزشک مرکز در فرایند درمان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به شدت اثرات مخرب مصرف مواد مخدر صنعتی، این فرد دچار توهمات، عوارض روانی و جسمانی ناشی از ترک مواد قرارگرفته و رفتارهای خودآسیب‌رسان نشان داده است.

حسینی گفت: در حین این رفتارها علیرغم تلاش‌ نگهبانان مرکز برای کنترل مددجو، این فرد  به آن ها نیز حمله ور شده اما پرسنل مرکزقادر به کنترل وی نبودند.

او گفت: حین این اتفاقات این فرد دچار حمله قلبی می شود و پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال داده شده ولی متاسفانه در بیمارستان فوت می کند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت:کمیته مرتبط با این اتفاق تشکیل و مقرر شده تا حصول نتیجه نهایی پذیرش در مرکز مورد نظر ممنوع و تیم بازرسی استان به مرکز اعزام شده تا مصاحبه ها و بررسی های لازم برای کشف علل فوت بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: خوشبختانه با هماهنگی سریع دستگاه قضا دادستان مرکز استان هم از نظر قضایی وارد عمل شده و بررسی های مورد نیاز را آغاز کرده است.

حسینی گفت: تیم مدیریتی و بازرسی بهزیستی استان نیزمنتظر اعلام نتیجه از مراجع ذیصلاح بوده و به محض اعلام نتیجه اقدامات مناسب و قانونی مطابق احکام قضایی و دستورالعمل های قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: اداره کل بهزیستی استان و سایر نهادهای نظارتی با درنظرگرفتن دستورالعمل‌ها و ضوابط درمانی و نظارتی موجود در آئین‌نامه‌های خود ابتدا حامی حقوق افراد و شهروندان بوده و احترام به حقوق آنان و بویژه مددجویان را سرلوحه امورات و وظایف خود میداند.

حسینی گفت:  اداره کل بهزیستی استان از فوت این مددجو متاثر بوده و ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان این اطمینان را به خانواده و عموم مردم شریف استان میدهد تا در صورت مشخص شدن قصورعمدی از سوی تیم درمان مرکز اقامتی با خاطیان برخورد مناسب انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار