مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان:

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: واکسن "اسپایکوژن" با همکاری کشور استرالیا ساخته شده است و به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تزریق می‌شود.


ورود "اسپایکوژن" به سیستم واکسیناسیون همگانی گلستان

به گزارش گلستان 24، علی باقری اظهار کرد: واکسن اسپایکوژن برای دُز اول و دوم در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال از سازمان غذا و دارو مجوز تزریق دریافت کرد.

وی ادامه داد: واکسن اسپایکوژن محصول مشترک شرکت ایرانی سیناژن و شرکت استرالیایی وکسین (Vaxine) است و در استرالیا کوکس-۱۹ نامیده می‌شود.

باقری گفت: واکسن اسپایکوژن از دسته واکسن‌هایی است که در آن از خود ویروس (ضعیف‌شده، کشته شده یا حتی بخشی از ویروس) استفاده نمی‌شود بلکه از پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا که در آزمایشگاه ساخته شده تولید و برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می شود.

وی افزود: سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکووک و برکت واکسن‌هایی هستند که در مراکز تزریق گلستان وجود دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دُز نخست واکسن کرونا و ۷۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی گفت: ۵۸ درصد از افرادی که نوبت دُز سوم واکسن آن‌ها فرارسیده است هنوز برای دریافت آن اقدامی نکرده اند و استقبال از دُز سوم در استان ضعیف است.

باقری گفت: تزریق یک دز واکسن ایمنی کافی به بدن نمی‌دهد، تزریق دز دوم ایمنی قابل قبولی می‌دهد، اما با گذشت زمان ایمنی آن کاهش پیدا می‌کند از این رو لازم است تزریق دُز سوم واکسن جدی گرفته شود.

وی گفت: طغیان اُمیکرون تازه شروع شده و، چون علائم خفیفی دارد مردم خیلی اهمیت نمی‌دهند، اما از آنجایی که این ویروس جهش‌های متعددی دارد معلوم نیست جهش بعدی آن چه مقدار خطرناک باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار