فرماندار ویژه گنبدکاووس:

فرماندار ویژه گنبدکاووس با نامناسب دانستن وضعیت آسیب‌های اجتماعی دراین شهرستان مرزی، برلزوم عزم و اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و هم افزایی و تعامل برای انجام اقدمات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌ها تاکید کرد.

آسیب‌های اجتماعی در گنبد به عزم جدی مدیران نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، مهدی دهرویه روز شنبه درجلسه ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر گنبدکاووس با گلایه از تاخیر حدود سه ساله برگزاری جلسات کمیته ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر گنبدکاووس اظهار کرد: اگرچه بخشی از این تاخیر به خاطر شیوع کرونا بود اما حوزه آسیب‌های اجتماعی و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با آن نباید توسط متولیان مورد غفلت واقع شود.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله جمع آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر، مطالبه مردم از مدیران دولت است که باید به آن پاسخ داده شود.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این اداره در چارچوب شرح وظایف و امکانات موجود، اقدامات لازم را درحوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان انجام می‌دهد و برای موفقیت بیشتر نیاز به همراهی و همکاری سایر ادارات و نهادها دارد.

مسلم نوروزی افزود: درحوزه ساماندهی معتادان متجاهر به سبب کمبود ظرفیت ۹۰ نفری مراکز ترک اعتیاد، پایین بودن سهمیه ماده ۱۶ و افزایش هزینه‌های نگهداری به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها، نتیجه اقدامات انجام شده رضایت بخش نیست.

وی اضافه کرد: بسیاری از متکدیان گنبدکاووس از اهالی این شهرستان نیستند و باتوجه به جرم بودن تکدی گری باید دستگاه قضایی برخورد شدیدتری با این افراد داشته باشد.

نوروزی همچنین از راه‌اندازی مرکز غیردولتی نگهداری کودکان کار و خیابانی در گنبدکاووس زیرنظر بهزیستی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد این شهرستان ۸۰ کودک کار و خیابانی دارد که بهزیستی نیمی از آنها را ساماندهی کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار