مدیر حج و زیارت گلستان:

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: براساس آخرین جمع‌بندی فهرست زائران حج ابراهیمی در سال جاری، هزار و ۶۸۰ نفر از مردم این استان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

هزار و ۶۸۰ گلستانی به حج ابراهیمی اعزام می شوند

به گزارش گلستان 24، سیدعلی میرقاسمپور اظهارکرد: ۶۰ نفر از زائران گلستانی، مدیران و خدمه کاروان‌ها و مابقی حجاج نام‌نویسی شده هستند.

وی بیان کرد: حجاج گلستانی امسال در قالب ۱۲ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد که ۹ کاروان را زائرین اهل سنت و سه کاروان را زائران شیعه تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: زائران گلستانی در واقع پس از اعزام از فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، وارد فرودگاه جده و سپس به مکه اعزام می‌شوند که در تعریف اصلی، گلستانی‌ها مدینه بعد محسوب می‌شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: زائران گلستانی از هشتم تیر ماه سال جاری به مکه اعزام خواهند شد که شرکت هواپیمایی ایران ایر، زائران این استان را در قالب هفت پرواز در مدت سه روز منتقل خواهند شد.

میرقاسمپور ادامه داد: با توجه به این که در روزهای آتی شاهد اعزام زائران گلستانی خواهیم بود، برابر دستورالعمل‌های مرکز پزشکی سازمان وزارت بهداشت عربستان همه حجاج باید واکسن‌های کامل کرونا شامل ۲ دُز آسترانزنکا و سینوفارم به اضافه واکسن مننژیت و واکسن فلج اطفال را تزریق کرده و ۷۲ ساعت قبل از پرواز هم باید تست منفی پی سی آر (pcr) داده باشند.

وی در خصوص اختلاف پرداخت در هزینه سفر حج ابراهیمی سال جاری، تصریح کرد: این ا ختلاف به علت افزایش خدمات عمومی (در منا و مزدلفه) در ایام تشرف و اجاره چادرها در سرزمین منا بوده است.

مدیرحج و زیارت گلستان ادامه داد: از سوی دیگر کشور مقصد و میزبان زائران این افزایش هزینه را دیر به ما اعلام کرد و به همین خاطر مجبور شدیم دیرتر این افزایش هزینه را اعلام شود.

میرقاسمپور یادآور شد: کل این تفاوت هزینه بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر متغیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار