فرمانده انتظامی گنبد:

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: امروز پیامد موادمخدر و اعتیاد بیشترین فراوانی را در ارتکاب سایر جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت‌ها دارد به گونه‌ای که بالای ۸۰ درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

بالای ۸۰ درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود

به گزارش گلستان 24، سرهنگ محمود علیفر روز دوشنبه در نشست تعاملی با برخی خبرنگاران شهرستان اظهارداشت: آگاهی بخشی به خانواده‌ها به جهت بهبود روابط با فرزندان و پرهیز از محبت یا سخت‌گیری بیش از حد به آنها در پیشگیری از گرایش احتمالی نوجوانان و جوانان به سمت دوستان ناباب موثر است.

وی افزود: امروز پیامد موادمخدر و اعتیاد بیشترین فراوانی را در ارتکاب سایر جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت‌ها دارد به گونه‌ای که بالای ۸۰ درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

سرهنگ علیفر اضافه کرد: با افزایش موادمخدر و اعتیاد نه تنها خانواده بلکه جامعه دچار خُسران می‌شود که زشت شدن سیمای شهری و کاهش امنیت و احساس آن در جامعه از جمله پیامدهای آن است.

به گفته وی باید با اقدامات پیشگیرانه، آموزشی و فرهنگی بیشتر توسط همه دستگاه‌ها اداری، نیکوکاران و رسانه‌ها، در کنار اقدامات مقابله‌ای نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و موادمخدر گام برداشت.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس، کمبود فضای نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان را از مشکلات اساسی در برخورد و جمع آوری این قشر آسیب دیده دانست و افزود: اقداماتی جهت راه اندازی یک کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و ۲ کمپ ویژه آقایان در گنبدکاووس درحال انجام است.

سرهنگ علیفر گفت: انتظامی در بحث مقابله با سوداگران مرگ و جمع آوری معتادان و خرده فروشان موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون با اجرای ۱۵ طرح تعداد ۳۹۸ معتاد و خرده فروش را دستگیر و یک باند قاچاقی را منهدم کرده است.

وی اضافه کرد: از مجموع دستگیرشدگان حوزه موادمخدر به سبب کمبود فضای ترک اعتیاد (ماده ۱۵ و ۱۶) در گنبدکاووس فقط ۷۲ نفر آنها به مراکز دولتی و بخش خصوصی معرفی شدند.

سرهنگ علیفر، کشفیات موادمخدر توسط ماموران انتظامی گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون را در مجموع ۶۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و بیان داشت: انتظامی در صورتی که فضا و مکان مناسب برای ترک اعتیاد معتادان در این شهرستان مهیا شود، ظرف ۴۸ ساعت تمامی آنها را دستگیر و از سطح شهر جمع آوری خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس توجه به معتادان پس از ترک را مهم دانست و گفت: ایجاد اشتغال برای این افراد و حمایت خانواده‌ها از آنها در جلوگیری از گرایش دوباره آنها به اعتیاد ضروری است.

وی افزود: متاسفانه در بیشتر مواقع به فرد معتاد چه از سوی خانواده و چه از سوی صاحبان مشاغل، واحدهای تولیدی و صنعتی کم توجهی می‌شود در حالی که حمایت از این قشر در کاهش آسیب‌ها موثر است.

سرهنگ علیفر اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرد معتاد پس از پاک شدن به آغوش جامعه برگردد زیرا نجات معتاد نجات جامعه است و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار