معاون امور جوانان ورزش و جوانان گلستان:

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: در سرعت کاهش ازدواج و افزایش طلاق، گلستان با رتبه ۱۳ کشوری در رنگ‌بندی و شرایط قرمز قرار دارد.

رتبه 13 کشوری گلستان در افزایش طلاق و کاهش ازدواج

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حامد ملاحسنی  ظهر امروز در نشست خبری به ماسبت هفته ازدواج اظهار کرد: مهمترین عامل طلاق در بررسی‌های بعمل آمده  مشکلات مالی بین زوجین است و در این بین بانوان به دلیل نداشتن تمکن مالی و وابستگی مالی تقاضاب طلاق دارند.

وی افزود: وضعیت این استان شمالی در حوزه میانگین ثبت ازدواج و طلاق از متوسط کشوری بالاتر است. 

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: متوسط ثبت طلاق در شهرستان‌های رامیان، کردکوی، کلاله، بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه‌تپه و گرگان از متوسط کشوری بالاتر و متوسط ثبت ازدواج در شهرستان‌های کلاله، آق‌قلا، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، بندرترکمن، آزادشهر، مینودشت و گالیکش از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارند.

وی اضافه کرد: سه شهرستان کلاله، آق‌قلا و بندرترکمن در هر۲ واقعه حیاتی ازدواج و طلاق وضعیت بدتری از میانگین کشوری (به ترتیب کمتر و بیشتر) دارند.

حامد ملاحسنی اظهارداشت: میانگین کشوری ازدواج ۶.۸ درصد و در گلستان ۷.۸ درصد است.

وی بیان کرد: در حوزه طلاق میانگین کشوری ۲.۴ درصد ثبت شده که این آمار در این استان ۲.۱ ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این آمار براساس بررسی‌های و داده‌های سال‌های ۹۲ تا ۹۹ به دست آمده و هنوز آمارهای مربوط به سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری استخراج نشده است.

وی یادآور شد: یکی از عمده مشکلات ما در حوزه ازدواج و طلاق تمرکز مراکز مشاوره خانواده در مرکز استان است و به علت بالا بودن هزینه‌های مشاوره در مراکز خصوصی، بسیاری از زوحین و خانواده‌ها تمایلی نسبت به انجام مشاوره ندارند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: مرکز مشاوره خانواده این معاونت در خانه جوان پیش از شیوع کرونا فعالیت خوبی داشت اما شیوع این ویروس سبب کاهش مراجعات شد که در تلاش هستیم این مرکز را احیا و فعال کنیم.

ملاحسنی اظهارداشت: برای شهرستان‌ها با هماهنگی که در ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرمانداران تشکیل شد، مصوب شد تا مراکز مشاوره خانواده را با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، ادارات ورزش و جوانان و تشکل صنفی مربوطه، راه‌اندازی شود و برای تسهیل‌گری در تاسیس این مراکز که شیوه‌نامه‌های خاص خود را دارد، جایگاه مراکز را به دفتر مشاوره تبدیل کردیم.

وی بیان کرد: از فرمانداران خواسته شد تا در شهرستان‌های خود یک تشکل مردم نهاد در حوزه ازدواج و خانواده تشکیل دهند.

ملا حسنی خاطرنشان کرد: گلستان ۱۱۰ تشکل ثبت شده در امور جوانان را دارد که هشت تشکل آن با محوریت تخصصی ازدواج و خانواده و آن هم تنها در گرگان به عنوان مرکز استان، فعال هستند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: بررسی این آمارها نگران کننده است، زیرا در سال ۹۲ میانگین طلاق ۱.۸ درصد بود که به ۲.۱ درصد در پایان سال ۹۹ رسید و در حوزه ازدواج از ۱۱.۲ درصد سال ۹۲ در سال ۹۹ به ۷.۸ درصد رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار