سرپرست برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش :

سرپرست برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش گفت: گلستان سی امین استان کشور در رتبه بندی بانکها در پرداخت وام های ازدواج است و استان اصفهان رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

گلستان سی امین استان کشور  در پرداخت وام ازدواج/ وجود 450 مرکز مشاوره در کشور

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان گلستانی که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سلیقه ای عمل کردن بانک ها در پرداخت وام های ازدواج یکی از مشکلاتی است که جوانان مدام با آن درگیر هستند و باید این مساله هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی افزود: سخت گیری بر سر ضامن ، به تعویق انداختن  و طولانی کردن مدت زمان پرداخت از جمله مسایلی است که همچنان در برخی بانک ها اعمال می شود و چنانچه بانکی مدعی نداشتن اعتبار است، بگوید اعتبار نداریم و جوانان را سرگردان نکند.

متقی فر گفت: تکلیف اعتبار نداشتن برای وام با سر دواندن مردم فرق دارد.

وی ادامه داد: وظیفه ما در ستاد ساماندهی ، حل مشکلات جوانان در شرف ازدواج است و اگر در این حوزه استانداران، معاونت سیاسی امنیتی ورود نکند ، جوانان باید گره مشکلات خود را بخصوص در زمینه دریافت تسهیلات با چه کسانی در میان بگذارند.

سرپرست برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش  بیان کرد: بر اساس اماری که بانک مرکزی ماهیانه به این نهاد اعلام میکند، طی سه ماهه امسال در گلستان 17 هزار و 77 نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده اند که از این تعداد 14 هزار و 674 نفر  متقاضی وام بوده اند و فقط 4 هزار و 516 نفر وام دریافت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 450 دفتر مشاوره ازدواج و خانواده در کشور در حال فعالیت هستند و بر اساس امار تعداد مراکز مشاوره در استان بسیار کم است و برای پرداخت حق مشاور و اعطای مجوز در راستای بازگشایی این دفاتر در شهر های استان اعلام آمادگی میکینم.

وی در رابطه با آمار طلاق و ازدواج در کشور  هم گفت: امار طلاق در کشور 2/24  دهم درصد  و در گلستان 2/1 دهم درصد است و آمار ازدواج نیز در کشور 6/8 و در گلستان 7/8 دهم درصد است و این آمار نشان می دهد به یک برنامه ر یز ی منسجم و مدون برای افزایش ازدواج ها و کاهش طلاق ها در همه شهرهای استان نیازمندیم.

متقی فر تصریح کرد: سال گذشته 5هزار کارگاه اموزشی در کشور برگزار شد که هنوز هم باید بیشتر شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار