معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان:

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان از کسب 168رتبه کشوری توسط دانش آموزان هنرمند گلستانی در چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری «فردا» و سومین دوره جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی خبر داد.

کسب 168رتبه کشوری توسط دانش آموزان هنرمند گلستانی

به گزارش خبرنگار گلستان 24 موسی کابلی با اعلام این خبر اظهار کرد:  دانش اموزان گلستانی 143 رتبه کشوری در چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» و 25 رتبه کشوری در جشنواره کانون ها کسب کرد ه اند.

وی افزود: افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور با عنوان «فردا» وسومین دوره جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی از مهرماه سال تحصیلی گذشته آغاز شد.این جشنواره ها با تنوع بیش از 120 رشته انفرادی و گروهی در چهار مرحله آموزشگاهی وکانونی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

کابلی تصریح کرد: جشنواره ی فرهنگی هنری فردا وکانون ها به‌‌ عنوان مهم ترین جشنواره‌های دانش آموزی، همه ساله با هدف کشف استعدادهای فرهنگی و هنری با حضور پرشور دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود.

کابلی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از 2500 اثر توسط دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان دریافت شد که پس از داوری آثار ، در حدود 300 اثر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: امسال با تلاش همکاران در این حوزه در دبیرخانه استانی توانستیم پس از دو سال کرونایی، مرحله استانی جشنواره آوایی و تاتر ونمایشی را بصورت حضوری برگزار کنیم که به حول و قوت الهی دستاوردهای شگرفی حاصل گردد که از آن جمله می توان کشف سه پدیده آوایی (رتبه اول ویژه ) در رشته های تک نوازی کمانچه آقای نوید اراز نیا از مراوه تپه ، آقای عمران رحمانی تک نوازی دوتار ترکمن از گنبد کاووس و سرکار خانم نیکتا معتمدی نژاد تک نوازی هارمونیکا (ساز دهنی) از شهرستان گرگان اشاره کرد.

معاونت پرورشی و فرهنگی گلستان در زمینه افتخارات استان درشته های گروهی افزود : کسب مقام اول کشور در سرود گروهی به همت دانش آموزان و دست اندرکاران و مربیان توانمند از شهرستان آزادشهر، مقام دوم ومقام سوم کشور دررشته تاتر صحنه ای ، توسط دانش آموزان هنرمند کانون آفرینش گرگان وسه نقاشی همگانی از شهرستان گالیکش و یک نقاشی همگانی از شهرستان گرگان از دستاورد های چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری (فردا) وسومین جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور سهم استان گلستان بود .

 کابلی در پایان بیان کرد : این موفقیت ها را به سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان، دانش آموزان هنرمند استان و خانواده های ایشان، معاونین پرورشی و تربیتی ،کارشناسان فرهنگی هنری، مدیران کانون های فرهنگی تربیتی وکلیه زحمتکشان عرصه فرهنگ و هنر استان علی الخصوص همکاران ستادی تبریک و شادباش عرض می کنم و شایان ذکر است به زودی آیین تجلیل از دانش‌آموزان نخبه پرورشی استان را در شرایطی مطلوب و به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار