رییس کل دادگستری گلستان گفت: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یک گروه گسترده سازمان یافته از شاهدان دروغین در گنبدکاووس شناسایی و متلاشی شد.

گروه شاهدان دروغین در گنبدکاووس متلاشی شد

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: اعضای اصلی این گروه پنج نفر هستند که چهار نفر از آنان دستگیر شدند و یک نفر هم تحت تعقیب قرار دارد.

وی افزود: این افراد یک گروه ۸۰ نفره را سازماندهی کرده بودند که با حضور در دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر استان، در ازای دریافت پول به نفع یکی از طرفین دعوی، شهادت دروغ می‌دادند.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: این باند سازمان یافته زمانی لو رفت که کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان در رصد راهروی دادگستری و محوطه بیرونی دادگستری گنبدکاووس به رفت و آمد چند نفر که به عنوان شاهد در یکی از پرونده‌ها حاضر شده بودند، مشکوک شدند.

آسیابی ادامه داد: بررسی‌های بیشتر، کارشناسان حفاظت استان را به این گروه سازماندهی شده رساند که بسته به نوع پرونده‌ها تا ۱۲۰ میلیون تومان پول دریافت می‌کردند و شهادت دروغ می‌دادند.

وی اظهارداشت: یکی از سردسته‌های این گروه هم با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد، پول بیشتری از طرفین پرونده می‌گرفت.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: پرونده متهمان در شعبه سوم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس در حال رسیدگی است.

آسیابی از اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای برخورد با کاچاق کن‌ها و شاهدان دروغ در استان خبر داد و گفت: برای تسهیل در شناسایی این متخلفان، نیروهای ویژه حفاظت و اطلاعات در همه حوزه‌های قضایی استان مستقر می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار