رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن یادآور کرونا گفت: در نتیجه توجه بیشتر شهروندان به توصیه‌ها، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان با کاهش حدود ۲۰ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۹۹ نفر رسید.

تعداد بیماران کرونایی گلستان ۲۰ درصد کمتر شد

به گزارش گلستان 24، سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: از مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا در گلستان ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۵ نفر وخیم است.

به گزارش ایرنا هفته گذشته از مجموع ۱۲۳ نفر بیمار بستری در مراکز درمانی گلستان ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شدند و ۱۶ نفر به ونتیلاتور متصل بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، شهرستان‌های گرگان، گمیشان، بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در شرایط زرد قرار دارند و وضعیت گنبدکاووس، آق قلا و کردکوی هم آبی است.

وی ادامه داد: کاهش تعداد بستری‌ها کرونایی در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و همچنین کاهش تعداد مبتلایان بدحال به معنای عادی شدن شرایط و رعایت نکردن نکات بهداشتی نیست.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم گفت: میزان تزریق نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا در استان به ۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۰۲ دُز رسید.

دکتر علی باقری اظهارداشت: گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند که تاکنون یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۳ دُز از نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۸ درصد آنان تزریق شد.

وی این عدد را برای نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در گلستان یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹۰ دُز معادل ۸۶ درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: مراجعه مردم استان برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به نسبت نوبت‌های اول و دوم کمتر است به طوری که تاکنون ۵۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۱.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این نوبت را تزریق کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر معادل ۴.۲۳ درصد از مردم استان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

باقری اظهارداشت: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته می‌توانند برای دریافت نوبت چهارم این واکسن به مراکز بهداشت گلستان مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار