معاون رئیس قوه قضائیه خبرداد؛

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از آغاز به کار داوران حرفه‌ای از آبان ماه در کشور خبرداد.

آغاز به کار داوران حرفه‌ای قوه قضائیه از آبان ماه امسال

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام هادی صادقی بعدازظهر یک شنبه در همایش تجلیل از منادیان صلح گلستان، اظهارکرد: چهار هزار داور حرفه‌ای در مرحله گزینش بوده و طی امسال و سال آینده باید کار خود را آغاز کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: داورها در قالب مؤسسات داوری فعالیت می‌کنند و مردم می‌تواند برای حل و فصل دعاوی حقوقی خود به این داورها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آرای صادر شده توسط داوران حرفه‌ای مانند آرای محاکم قطعیت دارد و ضمانت اجرای دادگستری است.

صادقی گفت: مؤسسه‌های میانجیگری هم از سال گذشته با هدف حل و فصل دعاوی کیفری فعال شدند.

وی با بیان اینکه روز به روز بر آمارهای سازش افزوده می‌شود گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده وارد شعب شورای حل اختلاف کشور شد که ۴۰ درصد این پرونده‌ها که قابلیت مصالحه داشت با رضایت طرفین، سازش شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف کشور گفت: متوسط زمان رسیدگی پرونده در شعب شورای حل اختلاف ۳۰ روز است در حالی که در دادگستری‌ها به دلیل رعایت ضرورت رعایت تشریفات و تعداد بیشتر پرونده‌ها، زمان رسیدگی‌ها حداقل سه برابر این زمان، است.

وی افزود: هزینه دادرسی‌ها در کشور بسیار پایین‌تر و دسترس پذیرتر است و مردم می‌توانند مشکلات خود را در اینجا حل و فصل کنند و نیاز نیست به دادگاه یا دادسرا مراجعه کنند.

گفتنی است در همایش امروز از ۱۰ نفر از اعضای فعال شورای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، تکریم ارباب رجوع و چهار نفر از برگزیدگان جشنواره کشور پویانمایی صبر تجلیل شد.

بازدید از شورای حل اختلاف خان ببین، شرکت در جلسه رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح بایگانی راکد شورای حل اختلاف استان و بازدید از مجتمع شورای حل اختلاف گرگان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه حجت الاسلام صادقی به گلستان بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار