مدیر کانون و انجمن اسلامی ناشنوایان ایران:

مدیر کانون و انجمن اسلامی ناشنوایان ایران هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ناشنوایان ما در کشور مظلوم واقع شده‌اند و پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در حاشیه هستند و برای حداقل نیازهای خود مشکل دارند.

ناشنوایان امکان تماس با فوریت‌های پزشکی و اورژانس را ندارند

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام حسین گلعذار اظهار کرد: اگر عزیزان ناشنوای ما در منزل دچار مشکلات پزشکی شوند حتی نمی‌توانند با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند و برای تماس با مراکز نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ضروری هم همین مشکل را دارند.

گلعذار ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا مراکز حساس به نرم افزارهای ویژه برای ناشنوایان مجهز شده‌اند که در صورت تماس این افراد به طور خودکار آدرس محل به این مراکز ارسال شده و می‌توانند کمک بگیرند.

وی افزود: مجهز شدن مراکز حساس به سیستمی که ناشنوایان بتوانند به وسیله آن در مواقع ضروری تماس بگیرند مطالبه به حق همه ناشنوایان کشور است و با توجه به اینکه با جان شهروندان در ارتباط است ضرورت دارد مسئولان هرچه زودتر به این مشکل رسیدگی کنند.

رابط ناشنوایان گلستان گفت: ناشنوایان کشور برای گرفتن گواهینامه رانندگی مشکل دارند زیرا کتاب قوانین رانندگی برای آنها مناسب سازی نشده و بسیاری از مفاهیم این کتاب برای آنها قابل درک نیست و از گرفتن گواهینامه محروم مانده و بدون گواهی نامه سوار بر خودرو می‌شوند، همین موضوع باعث شده، بسیاری از ناشنوایان به دلیل بدهی دیه برآمده از تصادفات، در زندان‌ها به سر می‌برند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار