مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با استقرار سامانه بارشی و سرد از عصر امروز یکشنبه، باران‌ در نواحی کوهپایه و دشت و برف در ارتفاعات استان می‌بارد.

باران و برف پاییزی در راه گلستان است

به گزارش گلستان 24، نوربخش داداشی اظهار داشت: این سامانه بارشی سرد بارشی تا ظهر دوشنبه به صورت پراکنده در استان فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه سرد و بارشی موجب کاهش ۱۰ درجه ای دما در اغلب مناطق گلستان خواهد شد و در مناطق شرقی با رعد و برق شدید همراه است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در ارتفاعات و نقاط سردسیر گلستان بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و احتمال رخداد مه مورد انتظار است.

داداشی اظهار داشت: با توجه به مواج شدن دریا به سبب ورود این سامانه بارشی شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط دریایی و صیادی نامناسب است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه سرد بارشی لغزندگی جاده، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی محدود برخی معابر است که احتیاط در سفرهای برون شهری و احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی توصیه می‌شود.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه کت وان (فرودگاهی)، ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار