مسوول سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی گلستان با قدردانی از ارادت ویژه اهل سنت استان به خاندان عصمت و طهارت، گفت: ۴۰ نفر از اهل سنت این استان به صورت تخصصی در بحث نغمه‌سرایی با محوریت اهل بیت(ع) فعالیت دارند.

گلستان ۴۰ نغمه‌سرای شاخص اهل بیت (ع) در میان اهل سنت دارد

به گزارش گلستان 24، محمد زنگویی اظهارداشت: در استان تقریبی گلستان شعرا، تارنوازان، گروه‌های سرود و موسیقی و مداحی قومیت‌های مختلف اهل سنت به طور شاخص از ترکمن و بلوچ را داریم که سرودن اشعار با رویکرد وحدت و تقریب مذاهب و مدح اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع) و امام حسین(ع) و اربعین حسینی از جمله فعالیت آنان است.

وی افزود: با توجه به ارادت بالای اهل سنت گلستان به اهل بیت(ع) سال گذشته همایش کشوری نغمه‌سرایان اهل سنت با حضور استان‌های مختلف تقریبی کشور در گرگان برگزار شد و امسال هم با اعلام آمادگی گنبدکاووس همایش استانی آن یکم آذر ماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

مسوول کانون بسیج مداحان گنبدکاووس هم امروز در نشست هماهنگی شهرستانی برگزاری همایش استانی نغمه‌سرایان اهل سنت در محل فرمانداری بیان کرد: برای نخستین بار این همایش به شکل استانی با حضور گروه‌های هنری تک نفره و چند نفره از شعرا، مداحان و تک نوازان و موسیقی با محوریت اهل بیت از شهرستان‌های مختلف ترکمن نشین در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گنبد برگزار خواهد شد.

محمد مرتضوی افزود: این همایش به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود و در کنار نغمه‌سرایی اجرای برنامه‌های هنری دیگر مانند رقص شمشیر و ذکر خنجر هم پیش بینی شده است.

وی معرفی سیمای اهل بیت(ع) از نگاه اهل سنت به زبان هنر با توجه به ارادات خاص آنان به خاندان عصمت و طهارت را مهمترین هدف برگزاری این همایش دانست و اظهارداشت: در نشست امروز، ستاد شهرستانی برگزاری همایش استانی نغمه‌سرایان اهل سنت با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکل شد.

سرهنگ سیدیحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این نشست از پیش بینی حضور استاندار و یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان سخنران در این همایش استانی خبر داد و از دستگاه‌های متولی خواست برای برگزاری آن در شان و جایگاه شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار