مدیر حج و زیارت گلستان گفت: برای اولین بار از این استان ۲ کاروان اختصاصی اهل سنت برای زیارت قبور مطهر ائمه و شهدای کربلا به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف می‌شوند.

۲ کاروان اختصاصی اهل سنت گلستان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند

به گزارش گلستان 24، سیدعلی میرقاسم پور اظهار داشت: در گذشته، زائران اهل سنت گلستان به صورت محدود به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شدند اما اعزام کاروان مستقل از برادران و خواهران اهل سنت استان برای اولین بار رخ داده است.

وی به افزایش استقبال گلستانی‌ها از زیارت عتبات عالیات پس از اربعین امسال اشاره کرد و گفت: به طور معمول پس از پایان موسم اربعین، تقاضا برای زیارت عتبات عالیات کاهش پیدا می‌کند اما برای اولین بار طی سال‌های اخیر، استقبال از اعزام به عراق در گلستان به ۲ برابر افزایش یافت.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته ۱۱ کاروان زمینی و یک پرواز از گرگان به مقصد نجف، علاقمندان زیارت قبور ائمه و شهدای کربلا را به عراق منتقل می‌کند.

میرقاسم‌پور با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از احساسات مردم برای اعزام به عتبات عالیات ادامه داد: این افراد به بهانه لغو ویزا برای زائران و ضرورت نداشت اعزام به این کشور از مجرای سازمان حج و زیارت، اقدام به تشکیل کاروان و اعزام علاقمندان به عراق می‌کنند که طبق برخی اخبار، در چند مورد برای زائران مشکلات امنیتی و حیثیتی رخ داده است.

وی افزود: علاقمندان سفر به عتبات عالیات برای اعزام بدون مشکل به این کشور می‌توانند از ظرفیت ۵۵ دفتر مجاز سازمان حج و زیارت استفاده کرد و سفری ایمن و بدون مشکل به این کشور و به جای آوردن اعمال دینی داشته باشند.

مدیر حج و زیارت گلستان به خط پروازی گرگان - نجف اشاره کرد و گفت: برقراری این مسیر هوایی، امتیاز مهمی برای استان محسوب می‌شود که در صورت استقبال اندک می‌تواند موجب انتقال این سهمیه به استان‌های دیگر شده و برای همیشه این امتیاز از دست برود.

میرقاسم‌پور همچنین از دارندگان فیش حج تمتع خواست برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اطلاعات هویتی خود را در سامانه tamatoreserve.haj.ir به‌روز کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار