رییس جمعیت هلال احمر:

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در راستای دیپلماسی سلامت هلال احمر ایران در ۱۲ کشور مراکز درمانی دارد و حتی خانه‌های هلال این نهاد به عنوان الگوی جهانی معرفی و برگزیده شد.

هلال احمر ایران در ۱۲ کشور مراکز درمانی دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، پیرحسین کولیوند  عصر امروز در گرگان اظهار کرد: در راستای دیپلماسی سلامت هلال احمر ایران در ۱۲ کشور مراکز درمانی دارد و حتی خانه‌های هلال این نهاد به عنوان الگوی جهانی معرفی و برگزیده شد.

وی افزود: صلیب سرخ مکلف شده بدون واسطه داروهای مورد نیاز را بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها به ما بدهد و در صورت نیاز کشورهای دیگر، ما نیز امکانات و لوازم مورد نیاز را برای آنان تهیه کنیم.

کولیوند یادآور شد: بنا داریم در مجمع جهانی روسیه تحریم‌های ظالمانه بر مستمندان و ضعیفان را ثبت تاریخی و رونمایی کنیم که مسوولیت جمع‌آوری اسناد و مدارک آن برعهده ایران است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز میزبان پنج میلیون مهاجر که بیشتر افغانستانی هستند، بوده که بیشتر این افراد توسط هلال احمر واکسن کرونا را رایگان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را بکار بستیم تا کمترین خسارت را در حوادث و بحران‌ها داشته باشیم و بتواند بهترین خدمات را ارائه کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در نقاط حادثه‌خیز حضور داریم و در حوادث نیز تمام توان خود را پای کار آوردیم و امسال صدمین سال هلال احمر بود و استقبال خوبی شد و از ۳۰ کشور دنیا در مراسم میهمان داشتیم.

کولیوند بیان کرد: در اربعین امسال از مرز عراق تا نجف مثل ایران پایگاه امداد و نجات ایجاد کردیم و حتی در اقلیم کردستان این کار را انجام دادیم و اهل سنت آن منطقه استقبال خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح یاس سازمان جوانان براساس توانمندی‌های خود توانمندسازی افراد آسیب پذیر به ویژه زنان سرپرست خانوار را اجرایی کرد و این افراد آموزش داد و ۱۲ هزار نفر از این طریق توانمندسازی شدند و ۳۰۰ نفر از این افراد هم ازدواج کردند.

به گفته کولیوند ایران اکنون جزو پنج کشور برتر در هلال احمرهای جهان قرار دارد.

وی افزود: نگاه این نهاد عام‌المنفعه و خدمتگزار نگاهی بین‌المللی بوده و نسبت به برنامه هدفمند تا سال ۱۴۰۵، اکنون از برنامه جلوتر هستیم. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار