رئیس علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:برای تبدیل وضعیت پرستاران هم تصمیمات خوبی در کشور گرفته شده و به صورت شفاهی به ما نحوه اجرا را اعلام کردند اما هنوز ابلاغ نشده است و با توجه به پیش بینی‌ها در سه ماهه پایانی سال این امر محقق خواهد شد.

تبدیل وضعیت پرستاران هنوز ابلاغ نشده است

به گزارش گلستان 24، سعید گل فیروزی  اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ پرستار در بخش دولتی گلستان مشغول به فعالیت هستند و با توجه به دو هزار و ۷۰۰ تخت موجود، سرانه پرستاری گلستان ۱.۳ نفر به ازای هر تخت بوده که در کشور این عدد یک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیمارستان‌های استان از نظر سرانه پرستاری با توجه به میانگین کشوری در وضعیت مطلوب قرار دارند.

گل فیروزی در خصوص تعرفه گذاری پرستاری هم گفت: که این قانون حدود ۱۰ سال بر روی زمین مانده بود و در دیدار پرستاران با رهبری بر روی اجرای آن تاکید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: گلستان جز دهم دانشگاهی در کشور بودیم که تعرفه را به صورت علی الحساب برای سه ماه نخست سال پرداخت کرده و برای ماه چهارم هم به زودی پرداخت خواهیم کرد.

وی گفت: برای همکاران اورژانس پیش بیمارستانی و ۱۱۵ هم افزایش تعرفه سه درصدی دیده شده که سهم آنها محفوظ خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص خانواده ایثارگران گفت که دو هزار نفر آنها در سال ۱۴۰۰ تبدیل وضعیت شده که بخش عمده‌ای از آنها را پرستاران تشکیل می‌دادند.

گل فیروزی بیان کرد: در کشور ۱۰ هزار نفر غیر ایثارگر مشمول تبدیل وضعیت هستند که سهم گلستان هنوز مشخص نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار