معاون شیلات گلستان خبرداد؛

گرگان- معاون صید و بنادر ماهی گیری شیلات گلستان گفت: از شروع فصل صید تا آخر آذر، ۷۶ تُن انواع ماهی استخوانی از آب های گلستان صید شده است.

صید ۷۶ تُن ماهی استخوانی از آب های گلستان

به گزارش گلستان 24 ، محسن یحیایی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از شروع فصل صید تا آخر آذر، ۷۶ تُن انواع ماهی استخوانی از آب های استان صید شده که از این میزان ۷۱ هزار و ۲۲ کیلوگرم ماهی کفال و بقیه سایر گونه‌ها از جمله کپور، ماهی سفید و کلمه بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: امسال بیش از ۸۰۰ صیاد گلستانی در قالب ۱۸ شرکت تعاونی به روش صید پره در سه منطقه گمیشان، بندرترکمن و میانکاله، اقدام به صید ماهیان استخوانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: صیادان براساس وظیفه مندی خود و در راستای حفاظت از گونه‌های ارزشمند ماهیان خاویاری، بچه ماهیان خاویاری غیراستاندارد را در دریا رهاسازی می کنند.

یحیایی گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان همه ساله از اواسط مهر آغاز می‌شود و تا ۱۵ فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: در فصل صید ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان هم ۱۳۰ فروند است.

گفتنی است صیادان ماهیان خاویاری استان هر ساله، در سه دوره صید پاییزه، زمستانه و بهاره روانه دریا می‌شوند.

 

انتهای خبر/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار