مدیر یک هتل ژاپنی به تازگی ۱۰ ربات انسان‌نما برای مدیریت در قسمت پذیرش هتل خریداری کرده است.

این هتل را ربات ها اداره می کنند!+فیلم
به گزارش گلستان 24، هتلی در جنوب غربی ژاپن آماده میزبانی از اولین میهمانان خود است. این هتل که «هتل جادو» نام دارد، توسط ربات های گوناگون کلیه ی فعالیت های لازم از جمله پذیرش و جابه جایی بار و ... را انجام می دهد.
 
این ربات‌ها قادر به تجزیه و تحلیل چهره میهمانان هتل و حرکات آنها هستند، به زبان انگلیسی و ژاپنی سخن می‌گویند، قادر به درک و توجه با تماس گیرنده‌ها هستند و در مقابل هر حرکت و حرف میهمانان واکنش لازم را نشان می‌دهند؛ نکته جالب اینکه در صورتی که میهمان نتواند هزینه هتل را بدهد، ربات کلید اتاق را به وی نمی دهند.
 
این هتل دارای ۷۲ اتاق است که در پارک ناکازاکی ژاپن راه اندازی شده و از پیش‌خدمت، خدمه نظافت، سرپرست رختکن کارکنان و مسئول پذیرش ربات بهره می‌برد.
 
طراحی و توسعه این ربات های شبه زن توسط دانشگاه اوزاکا و ساخت آنها توسط شرکت رباتیک ژاپنی Kokoro انجام شده است. گفته می شود این رباتها قادر  هستند تا به زبان های ژاپنی، چینی، کره ای و انگلیسی به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.
 
بنابر نظر مسئولین ژاپنی اگر این هتل رباتیک در جذب مشتری و ارائه خدمات موفق شود، تا سال ۲۰۱۶ نیز یک هتل رباتیک دیگر افتتاح خواهد شد.
 
شاید شما این خدمات نوین را موجب گرانی قیمت اقامت در این هتل بدانید اما جالب است که نرخ اتاق در این هتل برای هر شب حدود ۶۰ دلار است. این درحالی است که در دیگر هتل های ژاپنی این رقم به  ۱۷۰ تا  ۲۵۵  دلار می رسد. گفته می شود علت کاهش قیمت ها در هتل «جاود» استفاده از روبات ها و انرژی های تجدید پذیر است.
این هتل را ربات ها اداره می کنند!+فیلم
 
 
 
00:00:0

این هتل را ربات ها اداره می کنند | دانلود فیلم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار