پیش بینی اختصاص 50 میلیارد ریال برای پروژه های فرهنگی، تحلیل فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی توسط جوانان دهه هفتادی، پایان دوره های آموزش فنی و حرفه ای با محوریت کودکان کار و محروم از تحصیل، طرح تحول سلامت انقلابی در ساختار بهداشت و درمان کشور، وقوع 248 فقره حریق و حادثه در گرگان، برگزاری سیرک بدون حیوان

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان 24، معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 50 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های فرهنگی استان اختصاص یابد.

محمد عارف رشنوادی افزود: با این اعتبار مجتمع فرهنگی هنری گالیکش، کتابخانه عمومی درجه سه مراوه تپه و نگارخانه گرگان تا پایان سال مالی 94 به بهره برداری می رسد. 

وی بودجه تخصیصی سال گذشته را 48 میلیارد و 960 میلیون ریال ذکر کرد.

*** 

با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری، جمعی از جوانان دهه هفتادی استان در رابطه با پتانسیل ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، دهه هفتادی های استان همچنین از منظر خود به بیان راهکارهایی در رابطه با فرهنگ سازی استفاده از شبکه های اجتماعی، شیوه استفاده بهینه از شبکه های موبایلی و ... پرداختند.

جوانان متولد سال های 71 تا 78 در صورت تمایل به حضور در این نشست ها، می توانند مشخصات خود را به همراه شماره تماس به نشانی پست الکترونیک javan@golestanp.ir ارسال نمایند تا پس از بررسی لازم، از آن ها دعوت به عمل آید.

***

اختتامیه دوره های آموزش فنی و حرفه ای با محوریت کودکان کار و محروم از تحصیل با حضور جمعی از اعضای شورای شهر گرگان در مرکز آموزش برادران این شهرستان برگزار شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان در این آیین از تدوین سند تحول آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: این سند از مهمترین راهبردهای اصولی در کاهش آسیب های اجتماعی است که مشتمل بر 23 فصل بوده و در ذیل سند راهبردی مهارت و فناوری کشور قرار دارد. 

ابوالفضل تیرانداز بر لزوم آموزش های کاربردی مستمر تاکید و تصریح کرد: آموزش ها باید هدفمند باشد و در مرحله کوتاه متوقف نشود، آموزش های بازارمحور سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شود. 

در این آیین تعدادی از مهارت آموزان دختر و پسر موفق به دریافت تائیدیه مدرک تحصیلی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان شدند. 

صفر پایین محلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز با بیان این که در این شهر حدود 5 هزار بیکار وجود دارد، خاطرنشان کرد: جوانان جامعه نباید فقط امید به مشاغل دولتی داشته باشند، شرایط برای اشتغال دولتی فراهم نیست لذا باید با تقویت مهارت نسبت به درآمدزایی و اشتغال اهتمام کنند. 

***

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با اجرای برنامه تحول سلامت یک انقلاب در ساختار بهداشت و درمان کشور رخ داده است گفت: تحولات بعد از اجرای برنامه تحول سلامت برای مردم بسیار چشمگیر و ملموس بوده است. 

محمدجواد نظری مهر کاهش پرداختی مردم، هتلینگ و تجهیز بیمارستان ها و ملکی شدن خانه های بهداشت را اقدامات مبارکی عنوان کرد که در بدنه بهداشت و درمان کشور رخ داده است. 

وی با تقدیر از وزیر بهداشت افزود: راه اندازی دو کلینیک ویژه بندرترکمن و کردکوی، مجتمع عالی سلامت نوکنده، گمیشان و کردکوی همچنین راه اندازی icu بندرترکمن از برنامه های سلامت غرب استان است که با رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال پیگیری و اقدام است. 

***

در تیر ماه سال جاری تعداد 248 فقره حریق و حادثه اعم از انواع آتش سوزی در اماکن، انفجار و حوادث امداد و نجات در شهر گرگان و توابع به وقوع پیوست.

از این حوادث تعداد 155 فقره مربوط به حریق و تعداد 93 فقره مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است.

همچنین در این حوادث 11 نفر از هموطنانمان مصدوم و 4 نفر جان خود را از دست دادند.

بیشترین تعداد آتش سوزی ها مربوط به ضایعات و علفزار با 75 فقره و بعد از آن آتش سوزی سفال گندم با 25 فقره بوده است.

همچنین در حوادث امداد و نجات بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن در آسانسور با 26 فقره و بعد از آن محبوس شدن در اماکن با 23 فقره بوده است.


***

نخستین سیرک بدون حیوان کشور، سومین فعالیت خود را در استان گلستان آغاز کرد. 

این اقدام زیست محیطی که با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده پاسخی به نیاز تفریحی جامعه بدون آزاررسانی به حیوانات بی پناه است. 

بهداد سلطانیان تهیه کننده این سیرک گفت: رفتار خشونت آمیز برخی از سیرک بازان با حیوانات بی گناه موجب شد تا دوستداران محیط زیست و حقوق حیوانات جنبشی را برای مقابله با این بد رفتاری ایجاد کنند که روز به روز ابعاد آن در کشور گسترش یافته است. 

نخستین سیرک بدون حیوان کشور با هدف معرفی و ترویج روش جایگزین حیوان آزاری در سیرک ها عملیاتی و راه اندازی شده و برای اجرای این سیرک فعالیت های مهارت محوری که توسط افراد متبحر انجام می شود نظیر آکروبات، آتش بازی، نمایش های دلهره آور، تقلید صدا، شلاق زنی، تک چرخ سواری، شعبده بازی و بندبازی پیش بینی شده است. 


***

تصادم خودروهای عبوری با حیات وحش پارک ملی گلستان، این بار جان یک راس گراز را گرفت.

یگان حفاظت محیط زیست محیط بانی تنگه گل پارک ملی گلستان حین گشت و کنترل مسیر جاده آسیایی پارک ملی گلستان با لاشه یک رأس گراز وحشی که بر اثر برخورد با خودروهای عبوری تلف شده بود، مواجه شدند.

اداره پارک ملی گلستان اعلام کرد: در تیر ماه سال جاری تعداد یک بهله جغد، یک قلاده گربه جنگلی، 9 قطعه کلاغ و هشت رأس گراز وحشی تلف شده اند. 

همچنین یک راس بره میش بیمار و ناتوان توسط محیط بانان پاسگاه سولگرد پارک ملی گلستان برای درمان به مرکز اداری این پارک منتقل شد.

این میش پس از درمان اولیه (تزریق دارو و سرم تراپی) به مرکز اداره منتقل شد تا طبق دستور دامپزشک، به مدت سه روز تحت مراقبت و قرنطینه قرار گیرد و پس از آن، معاینه مجدد و در صورت لزوم درمان انجام شود.


***

رییس روابط عمومی شرکت گاز گلستان به مردم توصیه کرد: در صورت ترک منزل به مدت طولانی حتما شیرهای وسایل گازسوز و همچنین شیر اصلی گاز بعد از کنتور را ببندند. 

سیدجواد موسوی گفت: بستن شیرهای مصرف گاز قبل از سفر یکی از مهمترین عامل پیشگیری از حوادث است و با انجام این کار خطری منازل مشترکین را تهدید نخواهد کرد.


***

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با تاکید بر ضرورت احیای بافت های تاریخی گفت: رویکرد اصلی وزارت، ارتقای زندگی در بافت های فرسوده، احیای بافت های تاریخی و تغییر کاربری برای بازگرداندن این بافت ها به متن زندگی مردم است.

علی بخش رستمی در جلسه هم اندیشی برای بهبود و ارتقای شرایط بافت های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شهر گرگان در این اداره کل افزود: نوسازی، بهره مندی و تغییر کاربری بناهای فرسوده به عنوان بازگشت مفهوم زندگی به بافت های قدیمی است و بی شک بازگشت زندگی به بافت های تاریخی از نکات حایز اهمیت در نوسازی این مناطق محسوب می شود و این راهبرد وزارت راه و شهرسازی است. 

در این نشست که با حضور دستگاه های ذیربط برگزار شد، پس از بررسی معضلات کنونی بافت های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شهر گرگان، راهکارهای لازم برای رفع و بهبود و ارتقای وضعیت آنها ارائه شد. 


***

برداشت ذرت علوفه ای در روستای آرخ بزرگ از توابع سیمین شهر شهرستان گمیشان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گمیشان گفت: یکی از کشاورزان منطقه در سطح هشت هکتار از اراضی زراعی خود اقدام به کشت رقم جدید ذرت علوفه ای به نام ماکسیما کرده بود که به دلیل زودرسی این رقم اقدام به برداشت کرد.

عبدالصالح کرنژادی افزود: از ویژگی های رقم مذکور همین زودرسی و تک بلاله بودن آن است.

ذرت یکی از منابع مهم تأمین نیازهای خوراک دام می باشد که همه ساله در سطح وسیعی از اراضی زراعی استان مورد کشت قرار می گیرد.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار