دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: تفکر وهابی به نفع تفکر اسلام اصیل رنگ می‌بازد و بر همین اساس شاهد افول وهابیت خواهیم بود.

تفکر وهابی به نفع تفکر اسلام اصیل رنگ می‌بازد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام حمید شهریاری امروز در نشست خبری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با رسانه‌های گلستان اظهار کرد: ساخت جزیره نئوم در عربستان برای رواج هرزگی و ولنگاری نمونه جایگزینی تفکر لیبرالی با وهابی‌گری در این کشور است.

وی افزود: پس از افول تفکر وهابی‌گری، سعودی‌ها از آرمان‌های وهابی خود عقب نشسته و در حال جایگزینی آن با تفکرات لیبرالی هستند.

وی به برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در گلستان اشاره کرد و گفت: این گونه نشست‌ها در استان‌هایی با حضور قومیت‌ها در اولویت قرار دارد تا وحدت موجود با حضور مهمانان داخلی و خارجی منعکس شود.

حجت‌الاسلام شهریاری به حمایت آمریکا تفکر وهابی‌گری اشاره کرد و گفت: از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد، آمریکا با پرورش وهابی‌گری، این تفکر خطرناک را در جهان اسلام رواج دادند چرا که به‌شدت نگران صادرشدن انقلاب ایران و الگوگرفتن دیگر کشورهای اسلامی از این دیدگاه جدید اسلامی هستند.

وی افزود: کشورهای استکباری با همین تفکر و چشم‌انداز، پشتیبانی از سعودی را آغاز کردند و در کنار سرمایه‌گذاری برای ترویج افراطی‌گری در جهان اسلام، در مدارس علمی خود نیز تفکر جدایی مذاهب اسلامی را رواج داده و در حال گسترش آن هستند که نقطه اوج آن جنگ سوریه بود.

شهریاری ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی از مشکلات اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و اقدام به تفرقه‌افکنی می‌کنند که همگان باید هوشیار باشند.

وی به عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: سران بسیاری از کشورهای اسلامی از این روابط اعلام انزجار کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: علاوه بر آن، ملت‌های این کشورهای اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را تحمل نکرده و به‌شدت مخالف آن هستند.

وی به تلاش گسترده و همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم ایران به‌خصوص مذاهب گوناگون اشاره کرد و گفت: دشمنان داخلی و خارجی از مشکلات اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و اقدام به تفرقه‌افکنی می‌کنند که همگان باید هوشیار باشند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار