مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گلستان:

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گلستان گفت: ۱۶ گروه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در گلستان فعالیت می کنند که در شهرستان ها و روستاهای مختلف قرار دارند.

۱۶ گروه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در گلستان فعالیت می کنند

به گزارش گلستان 24، صمد رحیمی اظهارکرد: در حوزه هنری مرکز هنرهای نمایشی جریان را به راه انداخته و از دهه ۶۰ تاکنون تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به گونه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گلستان افزود: در اردیبهشت سال ۹۶ دفتر گلستان در مسجد صاحب الزمان کوی مطهری افتتاح شد.

وی ادامه داد: در ابتدا با یک گروه، فعالیت این دفتر شروع شد ولی هم اکنون به ۱۶ گروه فعال رسیده که در شهرهای مختلف از جمله گنبدکاووس، آزادشهر، علی آبادکتول، کردکوی، بندرگز، گرگان و روستاهای معصوم‌آباد، حیدرآباد و هاشم آباد و غیره فعال است.

رحیمی عنوان کرد: بیشتر گستره فعالیت این گروه‌های نمایشی در پایان سال و اسفند ماه بوده که در مساجد مختلف هماهنگ و اجرا می‌شود.

اثر «دختران مسجد روستای ما» برگزیده شد

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گلستان گفت: امسال جشنواره‌ای در یکی از روستاهای میناب (هرمزگان) برگزار شده که یکی از آثار پذیرفته شده از بین هفت اثر، کار «دختران مسجد روستای ما» اثر فاطمه احمدی هنرمند و کارگردان گلستانی است.

وی ادامه داد: این گروه از اول اسفند تا پنجم اسفند در این جشنواره حضور خواهند یافت.

رحیمی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در طول سال فعالیت گروه‌ها اتفاق بیفتد و به کشف استعدادها بپردازیم.

وی گفت: با در نظر گرفتن تعداد گروه‌ها، حدود ۵۰ هنرمند در این فعالیت در گلستان حضور داشته و در ۱۰ مسجد تا پایان سال به اجرا خواهند پرداخت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گلستان بیان کرد: رویکرد تولید آثار مسجدی و تولیدات مذهبی بود تا علاوه بر انتقال مفاهیم دینی، تئاتر را هم به مساجد بیاوریم و همه مردم از آن استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار