فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی در ۹ روز گذشته به بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان خسارت زد.

آتش به ۲۰ هکتار از جنگل‌های گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ عیسی گلبینی اظهارکرد: با توجه به نبود بارندگی محسوس در اسفند و افزایش نسبی دما در ۹ روز گذشته ۱۶ فقره آتش‌سوزی در شهرستان‌های کردکوی، کلاله، گالیکش و مینودشت گزارش شد.

وی افزود: بیشترین سطح آتش سوزی به وسعت هر کدام نزدیک به ۱۰ هکتار در جنگل‌های طبیعی و مراتع شهرستان‌های مینودشت و گالیکش رخ داد که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در کنار همیاران طبیعت با حضور به موقع این حریق‌ها را در کمترین زمان مهار کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طبق اعلام هواشناسی با نفوذ سامانه کم فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی از امروز تا عصر پنجشنبه برای استان افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و گاهی وزش باد گرم به نسبت شدید در برخی مواقع همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سرهنگ گلبینی افزود: افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مهمترین اثرات این شرایط جوی است لذا تمام نیروهای یگان و همیاران طبیعت برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی عامل اصلی آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان گلستان را انسانی اعلام کرد و از مردم خواست از آتش افروزی در جنگل خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌تواند برای اطلاع رسانی به نیروهای یگان حفاظت استان با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا در کمترین زمان با حضور در محل نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار