مشاور وزیر کشور:

مشاور وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیتی و خانواده وزارت کشور گفت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می ‌شود که رقم ناخوشایندی برای حوزه جمعیتی است.

سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور انجام می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد اسماعیل اکبری صبح امروز در همایش جوانی جمعیت که با حضور مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشور و استاندار گلستان برگزار رشد، اظهار کرد: برنامه‌هایی که غربی‌ها در سال‌های گذشته در ایران اشاعه دادند و برخی مسئولان هم آن را به اشتباه برنامه ریزی و اجرا کردند، ضربه بزرگی به جوانی جمعیت و ساختار جمعیتی کشور زدند.

وی افزود: تمام کشورهای توسعه یافته و ثروتمند خود دارای فرزند آوری زیادی نیستند اما تراز ساختار جمعیت خود را با پذیرش مهاجر و ایجاد امکانات کامل می‌کنند.

اکبری ادامه داد: تغییر زندگی‌ها از جمله افزایش شهر نشینی و تغیر اخلاق جوانان با رفتن به دانشگاه‌ها و حتی تغییر ذائقه غذایی نیز از دلایلی است که موجب شد اعتقاد برخی نسبت به تشکیل خانواده و فرزند آوری تغییر کرد.

وی بیان کرد: غربی‌ها با اجرای برنامه‌های کاهش جمعیتی در کشور ایران و استقبال مسئولان وقت، موضوع خروج کشورمان را در سال‌های بعد از معادلات بین المللی برنامه ریزی می‌کردند.

وی ادامه داد: این کشورها میگویند چنانچه تا ۸۰ سال آینده کشوری زیر ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد از معادلات بین المللی خارج می‌شود و به صورت کنسرسیوم اداره می‌شود و این مساله ضربه بزرگی به استقلال کشورمان و دیگر کشورهای کم جمعیت خواهد زد.

اکبری با بیان اینکه استکبار امروز مداوم به دنبال کاهش جمعیت جوان هستند، اظهار کرد: برنامه ریزی استکبار با روش‌های نوین از جمله شستشوی مغزی آنها توسط رسانه‌ها و دیگر مسائل به دنبال اهداف شوم خود برای چند سال آینده هستند.

وی افزود: وضعیت جمعیت و فرزند آوری در کشور ما در بدترین شرایط خود در ۷۰ سال گذشته قرار گرفته است.

اکبری افزود: دشمن تلاش می‌کند تا تحت عنوان نظم نوین جهانی جمعیت کره زمین را محدود کند، از این رو باید هوشیارانه بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و رویکرد آینده ما چگونه است.

مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم در این راستا حرکت‌های معناداری شکل بگیرد و اجرای قانون جوانی جمعیت را از سازمان‌های کشوری مورد مطالبه قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه تبیین کردند باید نرخ باروری به ۲ و نیم برسد، از این رو تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی باید در این خصوصی برنامه عملیاتی داشته باشند تا این مهم در کشور اتفاق بیفتد.

مشاور وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیتی و خانواده وزارت کشور گفت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود که رقم ناخوشایندی برای حوزه جمعیتی است.

در پایان این مراسم اطلس جمعیتی استان به مشاور وزیر کشور اهدا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار