رییس اورژانس گلستان:

رییس مرکز اورژانس رپیس بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان گفت: سال گذشته 18 میلیارد تومان برای تعمیرات آمبولانس های استان هزینه شده است.

18 میلیارد تومان هزینه تعمیرات آمبولانس در سال گذشته/ وجود 63 پایگاه فعال در استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد جواد مقسمی صبح امروز در نسشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر آمبولانس های استان بالا رفته و هزینه تعمیرات آنها نیز افزایش یافته لذا برای خدمات دهی بیشتر و بهتر به مردم و بیماران نیازمند آمبولانس های جدید در استان هستیم.

وی افزود: نزدیک به یک چهارم تماس ها منجر به ماموریت می شود.

مقسمی ادامه داد: در سه ماه اول امسال 107هزار و 802 تماس با اورژانس گرفته شده که این سال قبل این رقم 4020 هزار و 42 تماس بوده و در تعداد 5 هزارر و 28 تماس مزاحمتی در سه ماهه امسال و سال گذشته 15 هزار و 909 تماس مزاحنتی ثبت شده است.

مقسمی بیان کرد: یک بالگرد اورژانسی پیشرفته و 4 موتورلانس نیز در استان مشغول خدمان دهی در بخش اورژانس هیستند.

وی افزود: کل پایگاه های فعال اورژانس فعال استان 63 مورد است از این تعداد 38 پایگاه جاده ای و 25 پایگاه شهری است.

رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی گلستان گفت: 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در استان فعال هستند.

در سه سال اخیر سه آمبولانس جدید به مجموع آمبولانس های استان اضافه شده است.

مقسمی ادامه داد: در حال حاضر یک بالگرد استاندار و مجهز عملیات موارد اورژانسی حاد را انجام میدهد اما همچنام منتظر دریافت زمین برای ساخت باند پروازی مختص به اورژانس هستیم.

وی بیان کرد: در سه ماهه ابتدائی امسال 19 هزار و 456 مورد اعزام به مراکز درمانی ، 7 هزار و 852 مورد درمان در محل، 10 مورد زایمان در آمبولانس، 7 مورد غرق شدگی و 3 مورد گرام زدگی توسط تیم اورژانس گلستان انجام شده است.

مقسمی ادامه داد: تا کنون حتی یک مورد هم فوت زایمان در آموبلانس های استان نداشته ایم.

به گفته وی امسال نیز مبلغ 700 میلیون تومان برای خرید تجهیزات جدید به اوژانش استان اختصاص داده شده است.

مقسمی افزود: در بین 62 دانشگاه علوم پزشکی کشور اورژانس دانشگاه گلستان رتبه 12 را کسب کرده  و در بین استان های همجوار رتبه یک را در بحث واحد پزشکی و در رابطه با اغتبار بخش نیز درجه یک را کسب کرده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار