مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع):

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با بهره‌گیری از تجربه‌ دوره‌های گذشته و تلاش برای رفع نواقص، دوره‌های آینده جشنواره دانش‌آموزی رضوی رونق بیشتری خواهد گرفت.

جشنواره‌های دانش‌آموزی رضوی رونق خواهد گرفت

به گزارش گلستان 24،  مرتضی سعیدی‌زاده در گرگان اظهار کرد: تاکنون با جشنواره ملی سرود رضوی، ۱۶ جشنواره از دوره بیستم با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داده و تنها سه جشنواره رسانه رضوی، فیلم رضوی و گرافیک رضوی باقی مانده که تا پایان تابستان سال جاری شاهد اختتامیه‌های آنها خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در مجموع رشته‌های نوزده‌گانه رضوی برای جشنواره بیستم بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه‌های جشنواره‌ها ارسال شد.

سعیدی‌زاده افزود: جشنواره بیستم توانست با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود داشت، آثار و تولیدات خوبی دریافت کند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص و بارز جشنواره بیستم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد توانمندسازی، ایده‌پردازی و نیز نقد و بررسی آثار بود که در هر رشته شاهد انجام آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با برگزاری این کارگاه‌ها، جشنواره بیست و یکم، در سطحی راوی‌تر و حرفه‌ای‌تر برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: اگر ابعاد جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را بررسی کنید، خواهید دانست که این رویداد مبدا بسیاری از جریان‌ها و نهادسازی‌های فرهنگی در سال‌های پیشین بوده است.

سعیدی‌زاده یادآور شد: این جشنواره از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردار است زیرا صاحب اصلی آن امام رضا (ع) و حاصل عشق و ارادت بنیانگذاران و برگزارکنندگان این جشنواره بوده که بدون چشمداشت در طول ۲۰ سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: جشنواره امام رضا (ع) در طول ۲۰ سال گذشته نه از بودجه و امکانات بلکه با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردم، نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و مجموعه‌های مردمی و با حضور عاشقان امام رضا (ع) برگزار شده که به راستی ارزشمند و موفق بوده است.

سعیدی‌زاده با بیان اینکه حداقل در داخل کشور هیچ رویدادی فرهنگی و هنری و رسانه‌ای به عظمت جشنواره امام رضا (ع) نیست، تاکید کرد: این رویداد، الگو و تجربه ارزشمندی است که باید بر پایه دیگر رویدادهای فرهنگی مورد استناد قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا (ع) نقطه عطف همدلی و همزبانی و نمونه بارز عرض ارادت جامعه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای نسبت به امام رضا (ع) است.

سعیدی‌زاده یادآور شد: با توجه به میزان مشارکت‌ها و درخواست‌های رسیده برای شرکت در بیستمین جشنواره رضوی در بخش‌های مختلف، رشد ۴۰ درصد آثار در این دوره نسبت به دوره قبل را شاهد هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار