شنیده‌های آرمان

"دفاع ویکی‌لیکس از عنصر ضد ایرانی، سفر ۱۰ روزه یک سرمایه‌گذاری آمریکایی به تهران، آخرین اخبار از پرونده مهاباد و حذف نام یک بازیگر از سریال های سیما"، از جمله اخبار ویژه‌ روز چهارشنبه روزنامه آرمان است.

دفاع ویکی‌لیکس از یک عنصر ضد ایرانی

به گزارش گلستان 24، در ستون «شنیده‌ها»ی صفحه آخر روز چهارشنبه روزنامه «آرمان»، خبرهای ویژه زیر به چشم می خورد:

* سفر 10 روزه سرمایه‌گذار آمریکایی به تهران

شنیده شد که شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی با اشاره به سفر 10 روزه مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک به تهران به چشم‌انداز اقتصادی در ایران پرداخت. ایرنا به نقل از بلومبرگ نوشت؛ هنگامی که مذاکره‌کنندگان ایران در وین سرگرم مذاکرات هسته‌ای با شش کشور قدرتمند جهان بودند،‌هانس هیومز، مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک به تهران سفر کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در ایران را ارزیابی کند. بلومبرگ در ادامه می‌نویسد:‌هانس هیومز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری لاک، در طول سفر ده روزه‌اش به تهران با نیروی کاری آگاه، تحصیلکرده و با اقتصادی در حال رشد مواجه شد که بسیار وی را تحت تأثیر قرار داد. هیومز پس از سفر به تهران گفت آماده است پس از برداشتن تحریم‌های اروپا و آمریکا به‌ویژه برداشتن تحریم از وام‌دهندگان بین‌المللی، اوراق قرضه دولت را خریداری کند. براساس این گزارش، صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با ریسک بالا، موسوم به «هج فاندز» همانند مدیریت سرمایه‌گذاری گری لاک، می‌گویند که خشکسالی مالی در ایران سپری خواهد شد.

* پرونده ماجرای هتل مهاباد در حال رسیدگی

شنیده شد که پرونده ماجرای هتل تارا مهاباد هنوز در دست بررسی است. دادستان شهرستان مهاباد با اعلام این مطلب گفت: در زمان حاضر، پرونده در دادسرای استان آذربایجان غربی در حال رسیدگی است و متهم هم تا رسیدن به نتیجه نهایی در بازداشت به سر می‌برد. حیدری اظهار داشت: هر زمان که نتیجه نهایی حاصل و حکم صادر شود از طریق سخنگوی قوه قضاییه اطلاع‌رسانی می‌شود تا افکار عمومی از وضعیت این پرونده آگاه شوند، به همین منظور پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه دارد. اردیبهشت امسال دختری 28 ساله‌ از طبقه چهارم هتل تارا در شهر مهاباد که به عنوان ‌میهماندار در آن فعالیت می‌کرد به پایین پرت ‌شد و در دم جان ‌باخت و به لحاظ اینکه مرگ این دختر جوان مشکوک بود پرونده‌ای برای رسیدگی به این موضوع در دادسرا تشکیل شد و پیگیری‌ها دراین‌باره همچنان ادامه دارد.

* فابیوس در روزنامه ایران مقاله نوشت

شنیده شد که لوران فابیوس، وزیرخارجه فرانسه در آستانه سفر خود به تهران در روزنامه ایران مقاله ای به قلم خود منتشر کرد. انتخاب نوشت؛ در این مقاله با عنوان «اقدام مشترک برای یک جهان امن‌تر» آمده است: پس از چند سال مذاکره دشوار اما سازنده به‌زودی به دعوت همتایم محمد جواد ظریف به تهران می‌روم و از این سفر خوشحال هستم. فرانسویان همیشه مجذوب ایران و به‌ویژه میراث این فرهنگ کهن و سهم این کشور در تاریخ علم و اندیشه بوده‌اند. دانشجویان ایرانی نیز برای ما شگفتی‌آفرین‌اند؛ آنها چهره ایران در دانشگاه‌های فرانسه‌اند و خوش می‌درخشند. امروز شرایط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا شده است.

* توضیحات طلایی در مورد کناره‌گیری اش

شنیده شد که نایب‌رئیس شورای شهر تهران از دلایل اختلاف نظر خود با جمعیت پیشرفت و عدالت خبر داد. مرتضی طلایی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران در خصوص علت کناره‌گیری وی از دبیرکلی جمعیت پیشرفت و عدالت، با بیان اینکه سنی از من گذشته و باید به نوعی فضا را برای جوانان فراهم شود، گفت: در عرصه سیاست و در جنس سیاست وجود تفاوت نظر و سلیقه امری طبیعی است. نایب‌رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: من در دوره‌ای دبیرکل این جمعیت بودم، اما در حال حاضر دوستان دیگری آمدند که امیدوارم این مجموعه را به خوبی اداره کرده تا جمعیت پیشرفت و عدالت منشا خدمت در عرصه سیاست و فعالیت سیاسی کشور باشد. طلایی همچنین در پاسخ به این سوال که علت انتخاب اعضای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت از میان مدیران اجرایی شهرداری تهران چه بود،گفت: در این زمینه چیزی نمی‌دانم و باید راجع‌به این موضوع از دوستان سوال کنیم.

* انفجار در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه

شنیده شد که وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در بیانیه‌ای از وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه خبر داد. فارس نوشت؛ «تانر ییلدیز»، از وقوع انفجار در خط لوله گاز ایران و ترکیه خبر داد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این وزیر ترکیه‌ای شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این انفجار در خط لوله انتقال گاز از ایران به ترکیه در استان «آغری» به وقوع آتش‌سوزی منجر شد اما تیم‌های اطفا حریق به سرعت موفق به مهار آن شدند. ییلدیز اعلام کرد جریان انتقال گاز پس از طی مراحل تعمیر از سر گرفته خواهد شد. وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این بیانیه همچنین تأکید کرد تدابیر لازم برای گازرسانی به این منطقه و ساکنان آن اتخاذ شده است.

* محو نام معتمدآریا از صداوسیما

شنیده شد که این روزها تیزر تلویزیونی فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» درحالی از تلویزیون پخش می‌شود که نه اثری از نام فاطمه معتمدآریا در این تیزر هست و نه نشانی از تصویر او. فرارو نوشت؛ این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران مدت‌هاست که با این مشکل در تلویزیون ایران روبه‌روست و حتی کار به حذف نام او از تیتراژ سریال قدیمی «آرایشگاه زیبا» هم کشیده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا در تیزرهای تلویزیونی فیلم «یحیی سکوت نکرد» اسم و تصویر وی نیست؟، گفته است: «برای شروع تبلیغات فیلم، کارگردان، آقای ابراهیم‌پور، به من زنگ زد و گفت تیزری برای پخش به تلویزیون دادیم و به ما گفته‌اند اسم و تصویر و صدای شما اجازه پخش ندارد. علتش را من هم نمی‌دانم».

* واکنش ویکی‌لیکس به ادعای پول گرفتن احمد شهید

شنیده شد که سایت ویکی‌لیکس نسبت به ادعای انتشار سندی در این سایت افشاگر راجع به پرداخت پول توسط عربستان‌سعودی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، واکنش نشان داد. عصر ایران نوشت؛ ویکی‌لیکس، در حساب توئیتر خود، از متهم‌کنندگان شهید خواست لینک سند ادعایی خود در این سایت را نشان دهند. این واکنش، ساعاتی پس از آن صورت گرفت که بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایرانی خبری را نقل کردند که موضوع آن، انتشار سندی در ویکی‌لیکس درمورد رشوه گرفتن گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از عربستان برای تهیه گزارش‌های جهت‌دار علیه ایران بود. احمد شهید در این‌باره گفت: خوشحال است که سایت ویکی‌لیکس از منتشرکنندگان این اتهام خواسته تا ادعای خود را ثابت کنند، چون سند ادعایی آنها در هیچ‌کدام از مدارک افشاشده توسط این سایت وجود نداشته است. شهید تاکید کرد که بودجه فعالیت‌های او برای تهیه گزارش از وضعیت حقوق بشر ایران، توسط سازمان ملل تامین می‌شود.

* مرخصی 3 روزه به سراج‌الدین میردامادی

شنیده شد که سراج‌الدین میردامادی روز سه‌شنبه 6 مردادماه به مرخصی آمد. گیتی پورفاضل وکیل سراج ‌الدین میردامادی با اعلام این خبر به ایلنا اعلام کرد: با توجه به بیماری مادر آقای میردامادی و سفر همسر و فرزند او از فرانسه به ایران، دادگاه سه روز به وی مرخصی داده است. سراج ‌الدین میردامادی ضمن تماس با وکیل خود با اعلام خبر مرخصی‌اش عنوان کرده که صبح روز جمعه 9 مرداد ماه مرخصی وی به پایان می‌رسد و باید خود را به زندان اوین معرفی کند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار