معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش استان گلستان خبر داد:

معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش گفت: توسعه و تجهیز اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان قرار گرفت.

توسعه و تجهیز اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده

به گزارش خبرنگار گلستان 24، موسی کابلی اظهار کرد: اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده ظرفیت غنی است که در اختیار آموزش و پرورش گلستان قرار گرفته است، لذا توسعه و تجهیز این اردوگاه اهمیت ویژه‌ای برای استان دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار گلستان و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: طی مذاکرات صورت گرفته با رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان صندوق ذخیره فرهنگیان جهت تکمیل و تجهیز اردوگاه آغاز شده است.

کابلی با اشاره به طرح احیای ۲۲ هکتاری جزیره آشوراده به عنوان یک طرح گردشگری و تفریحی بر اساس مصوبه سفر ریاست محترم جمهور خاطرنشان کرد: مشکلاتی بر اساس عقب نشینی آب دریاچه خزر برای اردوگاه به وجود آمده است. در تلاشیم طی مذاکرات صورت گرفته با صندوق ذخیره فرهنگیان، اردوگاه را برای حضور مجدد فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده‌های آنان مهیا کنیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش از تشکیل جلسات کارشناسی جهت تهیه شناور مناسب و ایمن جهت تردد دانش آموزان به اردوگاه دانش آموزی آشوراده خبر داد و افزود: طی سال‌های اخیر و بروز مشکلات زیست محیطی به ویژه عقب نشینی آب خلیج گرگان و کاهش ارتفاع آب، تردد دانش آموزان با دو دستگاه اتوبوس دریایی این اردوگاه را مختل و عملاً غیر ممکن نمود و همکاران فرهنگی فقط می‌توانستند با  شناورهای کوچک و دارای ظرفیت پایین تردد و از امکانات رفاهی و آموزشی اردوگاه استفاده نمایند.

وی افزود: از این رو معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان  طی سال اخیر درصدد تهیه شناور‌جایگزین شد.

از این رو با کمک اساتید دانشگاهی و اهل فن تحقیقات کارشناسی به منظور جایگزین نمودن شناوری مناسب، ایمن سازگار با شرایط فعلی خلیج را شروع نمود.

کابلی گفت: نتایج اولیه احصا و مقرر شد با استفاده از دانش و ظرفیت دانشگاه‌های دریایی این نتایج بررسی و پس از تایید، اقدام برای خرید یا ساخت شناور صورت پذیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار