رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: میزان کشف انواع مواد مخدر در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد بیشتر شد.

کشف مواد مخدر در گلستان ۱۲ درصد بیشتر شد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ مجید زائری اظهار کرد: در این مدت چهار هزار و ۵۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در گلستان کشف که این مقدار در مدت مشابه پارسال چهار هزار و ۵۷ کیلوگرم بود.

وی بیان کرد: بیشترین سهم کشفیات سال جاری مربوط به تریاک با مجموع ۲ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم است که این میزان در مقایسه با سال گذشته از همین ماده مخدر، پنج درصد کمتر شده است.

وی تصریح کرد: میزان کشفیات حشیش امسال با ۲۴۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به مقدار هزار و ۴۸۴ کیلوگرم رسید.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به این که در ماده مخدر مرفین سال قبل کشفیاتی نداشتیم گفت: امسال پنج کیلو و ۴۰۰ گرم از این ماده مخدر در استان کشف و ضبط شد.

زائری ادامه داد: کشف ماده مخدر هروئین در گلستان با رشد ۱۴۹ درصدی به عدد ۴۲ کیلو و ۳۹۶ گرم رسید و کشفیات شیشه با ۵۷۵ درصد رشد به ۲۲۲ کیلو و ۷۴۲ گرم افزایش یافت اما در سایر مواد مخدر کاهش ۷۹ درصدی در پنج ماهه امسال داشتیم.

وی افزود: تعداد قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده در پنج ماهه امسال هزار و ۵۸۹ نفر بود که ۴۳ درصدی بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مشخص امسال ۲۹۳ هزار و ۷۳۰ سی‌سی متادون و اپیوم و نیز یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۹۱۵ عدد انواع قرص از جمله متادون و ترامادول در گلستان کشف شد که در بخش شربت‌ها میزان رشد ۱۵۶ درصد و در بخش قرص‌ها معادل هزار و ۱۰۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.

زائری اضافه کرد: علاوه بر آن امسال ۳۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین قاچاقچیان و سوداگران مرگ در گلستان توقیف شد که سال گذشته این تعداد، ۲۱ دستگاه بود.

وی در خصوص نیازمندی‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: از آنجایی که این استان یکی از محورهای جایگزین برای انتقال مواد مخدر به غرب کشور است و ۱۲ مسیر فرعی و سه مسیر اصلی برای ورود مواد مخدر از استان‌های مازندران،سمنان و خراسان شمالی دارد، احداث ایستگاه بازرسی در مسیرهای پرتردد قاچاقچیان از جمله اولنگ رامیان، فارسیان آزادشهر، توسکستان گرگان و نوکنده ضروری است.

وی یادآور شد: پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان به یک دستگاه کوآدکوپتر نیاز دارد، زیرا با توجه به دارا بودن ۳۲۰ کیلومتر نوار مرزی با کشور ترکمنستان، وجود منابع طبیعی و زمین‌های حاصل‌خیز، وضعیت استراتژیک خاص و قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل مواد مخدر با وجود راه‌های فرعی فراوان منتهی به استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی و با توجه به کشفیات عمده در چند سال اخیر که در مسیرهای فرعی و کوهستانی و صعب العبور بوده، نشان دهنده این است که قاچاقچیان و حاملین مواد محدر با شیوه‌ها و ترفندهای مختلف درصدد ورود مواد مخدر به این استان هستند و این کوآدکپر نیاز اساسی محسوب می‌شود.

زائری افزود: از آنجایی که شرق استان مستعد آلودگی به کشت خشخاش و غرب استان آلودگی به کشت شاهدانه را دارد، تامین اعتبار برای مجهز شدن پلیس به این وسیله رصد به منظور استفاده در ماموریت‌ها، احساس می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار