مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه میانگین معلولیت در گلستان یک درصد بیشتر از شاخص کشوری است، گفت: در سفر رییس جمهور به گلستان در اسفند پارسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پایش ژنتیک زوج‌های جوان اختصاص یافت.

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای پایش ژنتیک زوج‌های جوان گلستان

به گزارش گلستان 24، علیرضا طاهری‌زاده اظهار کرد: در راستای کاهش میزان معلولیت در گلستان، غربالگری پیش از ازدواج برای همه زوجین گلستانی جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان قرار گرفت و در همین راستا، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پایش ژنتیک زوجین جوان استان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج و قبل از بارداری بسیار سنگین است، افزود: با توجه به این مساله سازمان بهزیستی، آزمایش ژنتیک هزار و ۷۰۰ زوج گلستانی را پوشش داده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان غربالگری شنوایی نوزادان را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و افزود: در سال گذشته ۲۹ هزار نوزاد گلستانی غربالگری شنوایی شدند، همچنین ۸۷ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال از لحاظ تنبلی چشم مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

طاهری‌زاده به فعالیت مرکز مشاوره صدای مشاور(۱۴۸۰) بهزیستی گلستان اشاره کرد و افزود: این مرکز هر روزه از هشت صبح تا ۱۲ شب خدمات رایگان مشاوره‌ای را به مردم گلستان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز مشاوره در گلستان قابل توجه است، تصریح کرد: ۱۵ مرکز مشاوره در گلستان به طور مستقیم در حوزه مشاوره طلاق فعالیت دارند.

طاهری‌زاده توسعه مراکز غیردولتی در گلستان را یکی دیگر از اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: توسعه مراکز غیردولتی برای برون‌سپاری و کیفیت‌بخشی خدمات انجام می‌شود که در سال گذشته ۳۰ مرکز جدید فعالیت خود را در استان آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ مرکز به‌منظور خدمت‌رسانی و کاهش ناشی از اعتیاد به بیماران مبتلا به اعتیاد در گلستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت‌های این مراکز تا پنج سال پس از بهبودی معتادان ادامه دارد و تاکنون ۲۰ هزار نفر معتاد بهبودیافته گلستانی از این مراکز خدمات دریافت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار