نماینده شهرستان کلاله گفت: باید برای توزیع متوازن اعتبارات در شهرستان کلاله تلاش شود.

جمله تامل برانگیز نماینده شهرستان کلاله در یک جلسه!

به گزارش گلستان 24، عبدالکریم رجبی نماینده چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان کلاله گفت: شهرستان کلاله در بسیاری از شاخص ها نشبت به شاخص‌های استانی پایین‌تر است و باید برای توزیع متوازن اعتبارات در شهرستان کلاله تلاش شود.

جمله تامل برانگیز نماینده شهرستان کلاله در یک جلسه

وی افزود: امیدواریم در معاونت برنامه‌ریزی در تقسیم‌بندی اعتبارات توجه ویژه به این محرومیت‌ها شود.
 
شاید در نگاه اول این گفته وی از دید برخی ساده بنظر برسد ولی برای برخی نیز می تواند سوژه ای تحلیلی تلقی شود و از این دیدگاه برای ما تامل برانگیز است که مردم این شهرستان با کلمه توازن توزیع اعتبارات چند سالی است که نا آشنا هستند و برای اثبات این ادعا موارد زیادی یافت می شود که در ذیل به برخی از آنها خواهیم پرداخت.
 
از بین جملات یاد شده فوق، تنها جمله ای که تامل برانگیز است، جمله" باید برای توزیع متوازن اعتبارات در شهرستان کلاله تلاش شود " .
 
در این راستا گریزی به گذشته خواهیم داشت زمانی که از نزدیک به 250 میلیارد ریال اعتبارات در نظر گرفته شده برای چهار شهرستان شرق استان گلستان، سهم سه شهرستان گالیکش ، کلاله و مینودشت برابر با 11 میلیارد تومان بود در صورتی که سهم تنها شهرستان مراوه تپه 14 میلیارد تومان بود؛که این توزیع نا عادلانه اعتبارات باعث واکنش امام جمعه کلاله و برخی از کسبه و معتمدین شهرستان کلاله شد.
 
در پی انتشار گزارش واکنش یاد شده، برخی برای کمتر شدن هجمه آگاهان نسبت به خود، علت این امر را تلاش های مدیریتی شهرستان مراوه تپه دانستند و در کنار آن سعی کردند با بزگنمایی تخصیص اعتبار برای چشمه زاو، اعتبارات جدب شده را بیش از آنچه بود، نشان دهند تا در سایه آن بی عدالتی نسبت به شهرستان کلاله با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر پنهان شود.
 
اما این توزیع های نا متوازن در حوزه ای دیگر از شهرستان کلاله نیز مشاهده می شد که از جمله آنها می توان به تغییرات مدیریتی و توزیع نا متوازن اعتبارات بهزیستی شهرستان کلاله که مورد انتقاد امام جمعه این شهرستان نیز قرار گرفت، اشاره کرد.
 
با این تفاسیر و اجحافی که در حق مردم این شهرستان طی این چند سال شد، آیا نوزیع متوازن اعتبارات برای این شهرستان مفهوم خاصی خواهد داشت یا شاهد صرف 65 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته جدید در بخش های خاصی خواهیم بود؟
 
جای این سوال باقیست که در زمانی که در حق این مردم اجحاف شد، چرا سخنی از توازن توزیع اعتبارات به میان نیامد؟!/کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار