سردار شهید محمد زمان شاهینی جزو غواصان دلاور گرگانی بود که قبل از عملیات کربلای 4 در منطقه بوفلفل بر اثر ترکش توپ به شهادت رسید.

روایتی از شهید غواص گرگانی محمد زمان شاهینی+تصاویر

به گزارش گلستان 24، سردار شهید محمد زمان شاهینی در دوم تیرماه مصادف با نیمه شعبان سال 1345 در خانواده ای مذهبی در شهر گرگان در کوی سه راه میرعبداللهی دیده به جهان گشود. مادرش می گوید: چون فرزندم در روز نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) متولد شد نام وی را محمد زمان گذاشتم.

تحصیلات ابتدایی را در دبستان هدف و تحصیلات راهنمایی در مدرسه خرد گذراند و به هنرستان فنی شهید نصیری گرگان راه یافت.با اوج گرفتن مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی محمد زمان شاهینی هم با درک درست از شرایط روز به صفوف فشرده مردم پیوست و در تظاهراتها شرکت می جست.

بعد از انقلاب نیز به عضویت بسیج مستضعفین در آمد و فعالیتهای موثری در این نهاد مردمی و مسجد محل انجام می داد تا اینکه با شروع جنگ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست .

با ثبت نام در واحد بسیج و گذراندن دوره آموزشی در سال 1361 در پادگان منجیل استان گیلان به جبهه های غرب اعزام گردید و مدت 4 ماه در کردستان با ضد انقلاب در نبردی رو در رو شرکت کرد. سپس به منطقه عملیاتی جنوب رفت، در خطوط عملیاتی جفیر خدمت کرد و بعد سه ماه عازم منطقه عملیاتی والفجر 6 شد.

او با کسب تجربیات جنگی، تمایلات شخصی و تحولات روحی که طی مدت حضور در جنگ به دست آورده بود، در منطقه عملیات بدر نیز شرکت کرد. در این عملیات از نیروهایی بود که دشمن زد، از سیم های خاردار و موانع عبور کرد و به مدت سه روز با شرایط سخت جنگی زندگی کرد.او به مدت سه روز مفقود بود تا این که موفق شد خود را به نیروهای خودی برساند، همچنین در عملیات والفجر 8 به عنوان نیروی اطلاعات و عملیات گردان و مسئول آموزش غواصی و هماهنگی گردان عمل کرد.

در یک نگاه کلی ، سردار شهید محمد زمان شاهینی 4 سال بطور مداوم در جبهه حضور داشت و از هیچ کمکی به رزمندگان سالام دریغ نمی کرد چرا که او با بصیرت وش ناختی که از اسلام و انقلاب اسلامی ایران بدست آورده بود راه درست را برای سعادت انتخاب کرده بود.

او در عملیاتهای  والفجر 4 ، والفجر 6 ، والفجر 8 ، قدس 1 ، صاحب الزمان ، بدر ، کربلای 1 در تیپ یکم لشکر 25 کربلا و در گردان یا رسلول (ص) نقش ارزنده ای ایفا کرد.

این شهید بزرگوار گرگانی سرانجام قبل از عملیات کربلای 4 در روز 1365/7/11 بر اثر اصابت ترکش توپ مستقیم دشمن در منطقه ابو فلفل فاو به شهادت رسید.

یحیی خاکی فرمانده گردان یا رسول لشکر 25 کربلا در مورد این شهید می گوید: او از جوانان رشید و شجاع گرگانی گردان یا رسول بود که در بحث آموزش غواص های گردان خیلی زحمت می کشید.

خاکی می گوید: من خاطره خوبی از این شهید بیاد دارم که در عملیات قدس 72 ساعت در محاصره عراقی ها گرفتار شده بود و با معجزه نجات یافت. محمد زمان شاهینی بعد ها در حالیکه مشغول آموزش غواص ها برای عملیات کربلای یک بود زمان آموزش بر اثر ترکش توپ به شهادت رسید .

بخشی از وصیتنامه سردار شهید محمد زمان شاهینی:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنی با شما، کسانی که هنوز انقلاب و جنگ را درک نکرده اید، بدانید قرآن در آخرت از شما شکایت خواهد کرد، چرا که قرآن را خواندید اما به آن عمل نکردید و پا روی احکام آن نهادید.

قرآن به شما حکم جهاد داد اما شما سکوت کردید و بستر را به سنگر ترجیح دادید.

حق را دیدید و باطل را حمایت کردید و اگر آگاه نشوید و راه خدا را نسپارید، خون هزاران شهید گریبان گیرتان خواهد شد.

انتهای پیام /

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

محمدزمان شاهینی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار