روایت یک قربانی داعش؛

این دختر ایزدی، یکی از هزاران دختر و زنی بود که توسط تروریست های داعش اسیر شد اما سرنوشت وحشتناک پس از فرار برای او رقم خورد.

سرنوشت تلخ دختر ایزدی اسیرِداعش+عکس

 به گزارش گلستان 24 نیروهای داعشی بلاهای وحشتناکی را بر سر سارا سعید حیدر آورده اند. وحشتی که کماکان با او باقی مانده است. 

این دختر 16 ساله در میان هزاران ایزدی بود که پس از حمله داعش به شمال عراق در آگوست 2014، درحال فرار بود. او به همراه خواهر و خانواده اش از محل سکونت به سمت سنجار در حال حرکت بودند که توسط داعشی ها گرفتار می شود. 

سارا در کنار پدرش پیش از اسارت توسط داعش

چهار ترویست داعشی او را به همراه ده ها زن دیگر ایزدی در یک کامیون می اندازند و به سمت شهر تلعفر می روند، جاییکه باید به عنوان غنیمت جنگی، میان جنگجویان تقسیم شوند. اما کامیون در مسیر از کار می افتد. 

داعشی ها که سرمست از این غنیمت بودند، در همان جا اسیران خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. سارا یکی از تروریست ها را با ریش های بلند قرمز به یاد می آورد. 

تروریست های داعشی از لحاظ شخصیتی بسیار دارای خوی حیوانی و وحشیانه ای هستند. با تاریک شدن هوا، اسرای ایزدی از فرصت بهره می برند و می گریزند. آنها در یک روستای نزدیک محل فرار به مدت 6 روز پنهان می شوند. چهار نیروی داعشی که به دنبال آنها بودند موفق نمی شوند آنها را پیدا کنند. و سارا و خواهرش، سمیرا به همراه بقیه دختران و زنان ایزدی جان سالم به در می برند. 

آنها به کمپ آوارگان پناه می برند اما در 26 ژانویه، تروریست های داعش حملات خمپاره ای و راکتی خود را به سمت کمپ شروع می کنند. سارا که درحال گوش دادن به موسیقی بود ناگهان صدای انفجاری را در خانه کنار خود که در آن پنهان شده بود، می شنود. 

سارا می گوید: فکر کردم که داعش دوباره آمده تا ما را اسیر کند و مورد شکنجه و اذیت قرار دهد. 

اما حملات خمپاره ای داعش او را نیز زخمی می کند. سارا در شرح این واقعه دردناک روایت می کند که انگار کل بدنش در حال سوختن است. بدن سارا در اثر این حمله به طور کامل می سوزد و درمان های صورت گرفته بر روی وی تاکنون نتوانسته روحیه این دختر را بازگرداند.

علاوه بر درمان های پزشکی، او تحت مراقبت روانی نیز قرار دارد. براساس گزارش های سازمان ملل، دختران آسیب دیده از داعش، تمایل زیادی برای خودکشی دارند. 

بیش از نیمی از بدن سارا دچار سوختگی شده و او 75 روز را در بیمارستانی در اشتورتگات آلمان تحت مراقبت است. 

داعش تاکنون هزاران ایزدی را قتل عام کرده و همچنین دختران و زنان ایزدی را به عنوان برده در شهرهای تحت سیطره خود به فروش می رساند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار