بررسی محتوایی روزنامه های سه شنبه:

روزنامه های سه شنبه، اغلب تیتر نخست خود را به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) اختصاص داده اند.

روسفیدی بابک زنجانی در مقابل مهدی هاشمی

به گزارش گلستان24، رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات ویژه ای را گوشزد کردند که مورد توجه روزنامه های امروز نیز قرار گرفته است. ایشان از نقشه غرب برای تفرقه و نفوذ در منطقه غرب آسیا گفتند و همچنین تاکید کردند پس از پایان مذاکرات هسته ای، تمامی راه های نفوذ آمریکا در ایران بسته شده است. در سوی دیگر دنیای مطبوعات، اظهارات وزیر اقتصاد و نامیدن شب واریز یارانه ها به شب عظما و مصیبت دولت نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

دیشب دولت مصیبت کشید/ احمدی‌نژاد به جای مناظره، یک کلمه پاسخ دهد/ هاشمی: اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست 

روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارش اقتصادی خود به واریز لرزان یارانه ها توسط دولت اشاره داشته و تیتر گزارش خود را "دیشب دولت مصیبت کشید"، برگزیده است: برخی علت پرداخت‌های لرزان یارانه‌ها از سوی دولت را حذف یارانه نقدی افراد می‌دانند، اما از سویی دیگر برخی علت این اقدام را کمبود منابع مالی دولت دانسته و معتقدند دولت با تاخیر در پرداخت یارانه‌ها سعی دارد بتواند تا پایان سال یارانه یک یا دو ماه را پرداخت نکند تا بلکه کمبود منابع را جبران کند. طبق قانون بودجه سال 94، دولت باید در سال جاری یارانه نقدی 6 میلیون نفر از پردرآمدها را حذف کند که بنابر گفته رسمی مسئولان، این رقم تا اردیبهشت ماه امسال به 300 هزار نفر رسیده بود، ولی قرار شد این روند از خردادماه که آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه هم مصوب شده، سرعت بگیرد. با این روندی که اقتصاد ایران پیموده است مدت‌هاست که قدرت خرید اقشار کم درآمد به شدت کاهش پیدا کرده است. در نتیجه یارانه نقدی به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های امروز زندگی مردم باشد. برخی از کارشناسان معتقدند با ادامه این شرایط فعلی اقتصاد، پرداخت یارانه‌ها دیگر هیچ توجیهی نخواهد داشت. در همین ارتباط مهدی پازوکی در گفت‌وگو با آرمان می‌گوید: پرداخت نقدی یارانه‌ها در اقتصاد ایران به صرفه نیست. ادامه این روند نتیجه‌ای جز به‌وجود آمدن فقر در بلند مدت برای افراد جامعه نخواهد داشت. همچنین بخش زیادی از درآمدهای کشور را از این طریق از دست خواهیم داد. 

"احمدی‌نژاد به جای مناظره، یک کلمه پاسخ دهد "، عنوان یادداشت زیباکلام در آرمان است: آقای احمدی‌نژاد به جای پاسخگو بودن در قبال سیاست‌های هشت‌سال گذشته به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار در آن هشت‌سال اصلا او نه تنها رئیس‌جمهور نبوده بلکه هیچ سمت و مسئولیت اجرایی دیگر هم نداشته است.‌ای کاش به جای اینکه آقای احمدی‌نژاد که هر روز به شکلی سعی می‌کند خود را در رسانه‌ها، مطبوعات و... مطرح کند کمی به پاسخگویی در قبال سیاست‌هایی که در آن هشت‌سال اجرا کرده پاسخ دهد. این روزها برای اولین بار مطرح می‌شود که توافق هسته‌ای وین باید به مجلس برود و در آنجا نمایندگان به آن نظر دهند. شاید اگر یک نفر با این مساله مواجه شود بپرسد مگر ایران تازه دست به فعالیت هسته‌ای زده است. ایران حداقل 12سال در خصوص برنامه هسته‌ای خود با غرب مناقشه داشته است. چگونه است نمایندگان اکنون خواهان ورود به مساله هسته‌ای هستند؟ چرا نمایندگان در 12سال گذشته هیچ ورودی به این مساله نداشته‌اند؟ ایضا باید از نمایندگان مجلس پرسید وقتی وضع کشور چنان اداره می‌شد که امروز شاهد آثار و تبعات‌ آن هستیم شما کجا بودید؟

هاشمی رفسنجانی در دیداری با گروهی از آزادگان جنگ تحمیلی بار دیگر نسبت به سیاست های دولت قبل انتقاد کرده و گفته " اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست ": وی با تقبیح کار کسانی که از تحریم‌های علیه ایران به نفع خویش سوءاستفاده می‌کردند، گفت: اتفاقاتی که در دوران تحریم از سوی عده‌ای در داخل کشور افتاد که برای ایران زشت است. بعضی‌ها هم دلشان خوش بود که مقاومت می‌کنیم، اما اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست، مقاومت واقعی هشت سال دفاع مقدس بود که همه دشمنان یکجا شده بودند و می‌خواستند کشور را بگیرند و انقلاب را نابود کنند، که موفق نشدند. 

شبکه بردگان ملکه/ پاییز برگ‌ریز اقتصاد

روزنامه وطن امروز در یادداشتی با عنوان "شبکه بردگان ملکه!"، به بررسی کارکردهای باند رسانه‌ای نفوذی در ایران پرداخته است: چون مرحله استعدادیابی، عضوگیری و تربیت نیرو با هزینه سرشاخه‌های سیاسی داخل کشور صورت می‌گیرد، این روش برای بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی بسیار اقتصادی محسوب می‌شود. جیب «غ -ک» و «م - ه» و باندی از بانکداران پشت‌پرده و اعضای هیات مدیره شرکت‌های ملی به ناحق خصوصی‌شده در دوره کارگزاران، در این ارتباط استراتژیک در اختیار کارکنان آینده ملکه قرار می‌گیرد و پس از تربیت نیرو در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی، اپوزیسیون غیرمعاند، با هدایت و هزینه‌سازی رؤسا، با ترس و وحشت از فانتزی باقی ماندن در داخل ایران در صف پناهندگی در دوبی و ترکیه می‌ایستند! اینجاست که دستگاه امنیتی انگلیس وارد میدان می‌شود و پس از بهره‌کشی مضاعف از سوژه در خاک ترکیه و سایر کشورهای همسایه، کیس وحشت‌زده از انواع مراحل راستی‌آزمایی را با کمترین هزینه مدیون «لطف ملکه» می‌کند. به همین دلیل است که میزان درآمد خبرنگاران بی‌بی‌سی در مقایسه با کارمندان سایر رسانه‌ها کمتر است. 

در ادامه می خوانیم: به علت خاستگاه گفتمانی نومحافظه‌کاران لیبرال در ایران به وضوح قابل مشاهده است. با این وجود به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد بیشترین عضوگیری بی‌بی‌سی در آینده نزدیک از عوامل بخت برگشته و نشاندار نشریات کارگزاران غرب خواهد بود که هم‌اکنون نیز رفتارهای خارج از عرف سیاست و فرهنگ ایران در لندن بازتاب رسانه‌ای می‌یابد و در مقابل روزنامه‌های زنجیره‌ای شهیر پس از فتنه‌افروزی؛ به صورت کور، رسانه‌های اروپایی و آمریکایی را تغذیه خواهند کرد.آیا سکوت در برابر ساختارسازی رسمی دشمن در خاک کشور توجیه‌پذیر است؟ مهم‌ترین پلان نقشه سازش ایران و آمریکا، تغییر ذائقه سیاسی ملت و نظام از «استکبارستیزی» به «استکبارپرستی» به عنوان مهم‌ترین تغییر ساختاری پساانقلابی ایران است. وقت آن است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور حقیقتا «با همه توان اجازه نفوذ و حضور آمریکایی‌ها در ایران» را نداده و راه باند رسانه‌ای نفوذی بزک‌کننده چهره آمریکا و انگلیس در کشور به عنوان افسران دیپلماسی عمومی دشمن را سد کنند.

"پاییز برگ‌ریز اقتصاد"، عنوان یادداشت تحلیی وطن امروز از آمارهای اقتصادی دولت در دوسالگی خود است که اعداد اعلامی را با واقعیت ها همخوان ندانسته است: بانک مرکزی نرخ تورم در فروردین‌ماه سال جاری را معادل 15/5درصد اعلام کرده است؛ نرخی که البته باید به دیده تردید به آن نگریست زیرا این رقم به واسطه چینش دلخواه سبد کالاهای شاخص تورم حاصل شده است. به گفته برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی، میزان واقعی آن بالای 20 درصد است. استناد این سخنان نیز به افزایش بهای کالاهای اساسی طی 24 ماه گذشته و نیز بخش‌های مهمی است که دولت پرداخت یارانه به آنها را قطع کرده است. شاخص دیگر، رشد اقتصادی 4 درصدی است که آن را نیز باید با توجه به وضعیت افت یک‌باره فروش نفت، کاهش میزان تولید و نیز تجارت خارجی از سال 91 به بعد مورد بررسی قرار داد. به عبارتی این رقم تنها نشانگر حدفاصل افت تولید ناخالص داخلی در یک بازه زمانی خاص است و نه علامت خروج از رکود... از نظر برخی کارشناسان، دولت رونق اقتصادی را فدای ثابت نگه داشتن یک سری شاخص‌ها نظیر تورم کرده و چشم‌انتظار پیامدهای نامعلوم رفع تحریم، اقدام چندانی را برای برون‌رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی صورت نداده است. این در حالی است که دنبال کردن نسخه‌هایی نظیر «خصوصی‌سازی واقعی» در کشور و به صورت کلان‌تر پیگیری «اقتصاد مقاومتی» می‌توانست تاثیراتی مناسب به نسبت وعده‌های مبهم پساتحریمی برجای گذارد.

ناگفته‌های زمین‌خواری حیران/ اهداف «شلیک کور» در مناطق مرزی/ چالش‌های یک سریال

روزنامه اصلاح طلب شرق در مصاحبه با پیرموذن به اتهامات وارد شده به وی توسط نماینده دیگر مجلس، نعیمی رز پرداخته است. "ناگفته‌های زمین‌خواری حیران"، عنوان این مصاحبه می باشد. پس از آنکه نعیمی رز، پیرموذن، نماینده اصلاح طلب مجلس را به دست داشتن در زمین خواری های گردنه حیران توسط برادر وی متهم کرد، پیرموذن نیز از پرونده های دیگری سخن گفته که نعیمی رز را سیبل اتهامات خود قرار داده است. پرونده زمین خواری گردنه حیران، یکی از سوژه های خبری چند وقت اخیر بوده که جریانات سیاسی سعی می کنند توپ آن را به زمین یکدیگر بیاندازند اما آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است برخورد بدون مصلحت اندیشی با کسانی است که در انجام اقدامات غیرقانو نی خود را مصون می دانند: ماجرای گردنه «حیران» و بگومگوی دو نماینده مجلس نهم، همه‌جا پیچیده است. صفر نعیمی‌رز، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در برنامه زنده تلویزیونی از دست داشتن برخی اعضای خانواده «کمال پیرمؤذن» در زمین‌خواری حیران گفت و حالا پیرمؤذن نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با «شرق» از ردپای برادر و فرزند نعیمی‌رز در برخی تخلف‌های استان خبر می‌دهد. پیرمؤذن درباره مواجهه لفظی با نعیمی‌رز در جلسه علنی روز یکشنبه نیز می‌گوید: «وقتی به او گفتم تو خودت دزدی و چرا بهتان می‌زنی، تصاویری را نشان داد و گفت از تخلف برادرت مستند دارم؛ تصاویر مربوط به ویلای برادرم، مهدی پیرمؤذن، است که ویلا را قانونی خریده و فروخته است، جناب پیرمؤذن هر سندی دارند، همین‌جا رو کنند تا ببینیم چه کسی حرف درست می‌زند و چه کسی فرار روبه‌جلو دارد».

 

در ادامه پیرموذن گفته است:  تأکید دارد که باید از مسئولان پرسید این واگذاری و اعمال نفوذ با با پیگیری و لابی چه کسی به آقای «ح.س» واگذار شده است. نکته دیگری که پیرمؤذن به آن اشاره داشته این است که آقای «ک» سند زمینی را با قول‌نامه گرفته و در آن سه ویلا ساخته و حالا سؤال این است که چه کسی برای ارائه اراضی در حیران به این فرد، اقدام کرده و مسئولیت آن را می‌پذیرد؟ پیرمؤذن در ادامه به تخلف دیگری اشاره دارد: «واگذاری ده هکتار از زمین‌های پشت بازارچه مهدی در این سه سال در ساحل آستارا به قیمت متری ١٥٠ هزارتومان که ارزش آن حداقل متری سه میلیون تومان است در چه دوره‌ای و با لابی‌گری چه کسی اتفاق افتاده؟ این زمین‌ها به آشنایان چه کسی واگذار شده است؟» جملات پیرمؤذن ادامه دارد. تخلف‌ها در استان او و استان همجوار به حدی است که روایت برخی از تخلف‌ها برای فرصت دیگری می‌ماند. نکته تلخ ماجرا اینکه مقام‌های قضائی بر هر کدام از روایت این دو نماینده صحه بگذارند، خروجی‌اش زمین‌خواری گسترده‌ای است که در اراضی بکر و جنگل‌های زیبای حیران اتفاق افتاده است.

"اهداف «شلیک کور» در مناطق مرزی"، عنوان یادداشتی است که به موضوع تیراندازی های پژاک در مرز های ایران پرداخته است: درحالی‌که «پ‌ک‌ک» در هفته‌های گذشته به‌شدت موردهجوم ارتش ترکیه قرار گرفته است و بر اثر حملات هوایی ده‌ها فروند جت ترکیه‌ای به مقرهای اصلی این حزب در نقاط کوهستانی مرز ترکیه و اقلیم کردستان عراق، شماری از نیروهای این حزب و برخی مقامات بلندپایه این حزب کشته یا زخمی شده‌اند، مشخص نیست بازکردن جبهه تازه‌ای توسط این گروه چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ چراکه استمرار این‌دست اقدامات نظامی از سوی پژاک می‌تواند زمینه واکنش جدی از سوی ایران را به‌ دنبال داشته و حتی حملات و درگیری‌های جدی در مناطق تحت‌کنترل «پ‌ک‌ک» در کوهستان‌های قندیل را نیز درپی داشته باشد. این روزها تصوراتی شکل گرفته که گویی درگیری‌های اخیر یادآور اقدامات باند مذکور است. هرچند پژاک رسما مسئولیت‌های درگیری‌های فوق را برعهده گرفته است اما چندان دور از ذهن نیست که گروه‌هایی به‌ظاهر متضاد، اقدامات مشترکی ترتیب دهند تا از آب گل‌آلود ایجادشده، هر یک ماهی خود را صید کنند. برای روشن‌شدن ابعاد این موضوع و شایعات طرح‌شده باید منتظر ماند تا روزی که پشت‌ پرده اتفاقاتی از این دست افشا شود اما درگیری‌های محدود چند روز گذشته نشان می‌دهد همچنان گروهی منافع خود را در توسعه‌نیافتگی کردستان و سایر مناطق مرزی کشور جست‌وجو می‌کنند و توسعه روزافزون کردستان دقیقا در مقابل آرزوها و اهداف آنان قرار دارد.

شرق در نقدی به بررسی سریال "تعبیر وارونه یک رویا" پرداخته و عنوان آن را "چالش‌های یک سریال"، برگزیده است:  کمتر کسی است که نداند سینما و تلویزیون ما بیش از هرچیز با بحران فیلم‌نامه خوب روبه‌رو است؛ فیلم‌نامه‌هایی که بیش از پیش سبب‌ساز افت کیفی سریال‌سازی ماست و البته محدودیت‌ها و خطوط قرمز آشکار و گاه فرضی نیز مزید بر علت. اینها باعث شده سیمای رسانه ملی ما در سریال‌سازی‌اش از ایده‌ها و فکر‌های خلاقانه‌ای که روی کاغذ نقش می‌بندند و بعد به تصویر کشیده می‌شوند، تهی باشد. مدت زمان زیادی نیست که از فصل پررونق سریال‌های تلویزیونی می‌گذرد؛ فصلی که درنهایت قهرمانانش عروسک‌هایی می‌شوند که مخاطبان را از هر سنی مجذوب شیرین‌زبانی‌هایشان می‌کنند و سریال دنباله‌دار «پایتخت» که به‌زعم نگارنده، هیچ‌چیز از خلاقیت سازندگانش از فصل اول در قسمت‌های بعدی نمود پیدا نکرده است. به‌هرتقدیر آنتن تلویزیون نیازمند سرگرمی‌سازی برای مخاطبانش است؛ سرگرمی‌ای که بیش از هرچیز به‌واسطه سریال‌هایش شناخته می‌شود و این‌روزها یکی از کارگردان‌های نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران سریالی را روی آنتن شبکه اول سیما دارد. فریدون جیرانی پیش از اینکه با مخاطب عام به‌واسطه حضورش در اجرای برنامه«هفت» شناخته شود و ساخت «من مادر هستم» و تحریم آن در سینما نگاه‌های بسیاری را متوجه او کند، از گذشته تاکنون جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران داشته است. او که به‌واسطه ساخت آثاری چون «قرمز»، «سالاد فصل»، «آب و آتش» یا «شام آخر» نگاه مثبت منتقدان را نیز به آثارش معطوف کرد، دستی هم بر قلم دارد و بسیاری از آثارش را خود به نگارش درآورده یا پیش از شروع فعالیت حرفه‌ای فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویس پرکاری بوده است. درنهایت نمی‌توان «تعبیر وارونه یک رویا» را سریالی ناموفق توصیف کرد. اما شاید تأمل بیشتری روی فیلم‌نامه یا نبود شتابی در رساندن سریال به آنتن می‌توانست بسیاری از کاستی‌ها را از بین ببرد.

آمریکا و ایران، مهار منطقه‌ای با کمک ویژه داخلی/ نفوذ از راه توافق هسته‌ای/ زد و بندهای نفتی مهدی هاشمی بابک زنجانی را روسفید می‌کند

روزنامه کیهان در یادداشت روز خود با عنوان "آمریکا و ایران، مهار منطقه‌ای با کمک ویژه داخلی"، به بررسی مسائلی پرداخته که در منطقه در رابطه مستقیم منافع ایران و آمریکا قرار می گیرند: آمریکایی‌ها در همین روزها ضمن آنکه به هیچ وجه از خشونت در لحن مواجهه با ایران نکاسته‌اند همزمان مشغول برنامه‌ریزی علنی، صف‌آرایی منطقه‌ای، تنظیم قوانین محدود کننده نسبت به متحدین ایران و صدور اخطارهای پی در پی علیه ایران است. تلاش آمریکا برای جداسازی روسیه از سوریه (با روش تطمیع) و تلاش آمریکا برای کنار زدن ایران از پرونده سوریه (با روش تهدید) که از حدود دو هفته پیش و پس از نشست محرمانه مشترک آمریکا، روسیه و عربستان که درباره سوریه برگزار شد و معاون وزیرخارجه روسیه نکات اصلی آن را بروز داد، آغاز شده است، به روشنی اهداف آمریکا را در طرح بحث «حل و فصل مسایل با ایران» مشخص می‌کند و کاربرد این بحث در پرونده سوریه را نشان می‌دهد. آمریکایی‌ها در این روزها در خصوص عراق روی چند مورد تأکید مکرر داشته‌اند: 1- عراق تجزیه خواهد شد و علاوه بر جدایی بخش شمالی، بخش غربی نیز از بغداد جدا می‌شود 2- از کردها و حقوق آنان حمایت کرده و پذیرش این خواسته‌ها از سوی بغداد ضروری است 3- از پیشمرگه‌های کرد باید حمایت کرد و تشکیل یک ارتش سنی در غرب عراق را به رسمیت شناخت و به آن کمک کرد. بنابراین کاربرد بحث «حل و فصل مسایل با ایران» در پرونده عراق هم معلوم است و هر کس می‌داند که این مداخلات چه تأثیر ویران‌گری برای امنیت ملی و مصالح جمهوری اسلامی دارد.

روزنامه کیهان با تیتر "نفوذ از راه توافق هسته‌ای"، به بیانات مقام معظم رهبری پرداخته است: رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تاکید کردند: نقشه‌ نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه‌ نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.

"زد و بندهای نفتی مهدی هاشمی بابک زنجانی را روسفید می‌کند"، عنوان خبر ویژه کیهان است که به بررسی اظهارات نیک آهنگ کوثر،دوست قدیمی مهدی هاشمی پرداخته است: کاریکاتوریست‌ نشریات زنجیره‌ای و همکار سابق مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ابعادی از پرونده رشوه وی را بازگو کرد. نیک‌آهنگ ‌کوثر در سایت شخصی خود (خودنویس) نوشت: وقتی هاشمی رفسنجانی در فیلم «الوداع با مهدی» پیش‌بینی کرد که فرزندش زود از زندان بیرون خواهد آمد، برخی در داخل و خارج، ضمن گفت‌وگو با نزدیکان هاشمی، حکم دادگاه را زیر سوال بردند، در این میان انتشار اسناد مربوط به رشوه‌گیری مهدی هاشمی، همان مساله‌ای را مجددا زنده کرد که شاکی او در کانادا بارها گفته بود ولی گوش شنوایی در میان رسانه‌های جریان اصلی که کارمندانی نزدیک به روزنامه‌های همسو با کارگزاران و مشارکت دارند، یافت نشده است.خودنویس درباره پرونده‌های توتال و کرسنت افزود: از پرونده توتال، دو نفر عملا غیب شده‌اند؛ مدیر توتال در فرودگاه مسکو کشته شد و اثری از عباس یزدان‌پناه یزدی نیز یافت نشده است. در پرونده کرسنت نیز، عباس یزدان‌پناه که اثری از جسد او یافت نشده، کماکان از دور خارج است و بیژن نامدار زنگنه نیز وزارت ارشاد و مقام‌های امنیتی را مجاب کرده که رسانه‌ها را از برخی ماجرا منع کنند. اگر منع فعلی از روی ماجرای کرسنت برداشته شود، نام‌های بسیاری مجددا در رسانه‌ها منتشر خواهند شد، و بزرگترین شکست مالی در تاریخ وزارت نفت که به گفته منتقدان، نتیجه تحمیل قرارداد از سوی مهدی هاشمی به وزارت نفت برای گرفتن رشوه و کمیسیونی بسیار بزرگ بوده، باعث فراموش شدن نام بابک زنجانی خواهد شد. خودنویس در پایان نوشت: هاشمی و لشگر رسانه‌ای داخل و خارج کشورش بیکار نخواهند نشست، چرا که هویتشان با وجود هاشمی تعریف شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار