به بهانه روز پزشک

سیدرضا بنی عقیل گفت: زمانی که در شهرستان بندرترکمن بودم به یکی از روستای آن رفتم در خانه بهداشت پسر کوچکی را مادرش آورده بود که بیماری کم خونی داشت. او به مرور زمان درمان شد و رنگ روی خوبی پیدا کرد. بعد از مدتی مادرش برای من 4 عدد تخم مرغ محلی آورد. او با این کارش خواست از من تشکر کند اما آن 4 عدد تخم مرغ بهترین هدیه و خاطره برای من بوده است و از تمام حقوقی که گرفته بودم ارزش آن بیشتر بود.

گفتگویی شیرین با پزشک با سابقه گلستانی سیدرضا بنی عقیل

به گزارش گلستان24، در فرهنگ ایرانی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء گری معرفی شده است از اینرو به مناسبت “روز پزشک” خبرنگار رادکانا در ادامه گفتگوهای خود به سراغ دکتر سیدرضا بنی عقیل رفت تا گفتگوی خواندنی دیگری را برای مخاطبان گرامی رادکانا تهیه کند.

در فرهنگ ایرانی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء گری معرفی شده است.

همچنین در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرز و بوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است تابدان اندازه که بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی خویش، که بلکه در مقام مشاوره و هدایت جویی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب متوسل می گردیده اند .

چرا که حکیم و طبیب در افق نگاه و قضاوت آنان شخصیتی مبـّرز و برخوردار از دانشی علمی و پزشکی و آراسته به فضائل والای اخلاقی بوده است و نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران دلسوز وعالمان فرزانه در تاریخ پر فروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا بود که بدلیل ارتباطش با خدا و مکتب وحی نور حکمت الهی در دل او درخشید و به حکیم الهی تبدیل شد

DSC00937

دکتر بنی عقیل از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار داده اید سپاسگزاریم برای آشنایی بیشتر مخاطبان، مختصری در مورد بیوگرافی و رزومه ی تحصیلی و کاریتان بیان کنید؟

سیدرضا بنی عقیل هستم متولد شهر کردکوی، از ابتدایی تا دوران متوسطه را در مدارسه بامداد و روشنک و و اندیشه شهر کردکوی مشغول به تحصیل بودم.

مدرک فوق دیپلم زبان را از مرکز تربیت معلم گرگان گرفتم. سپس بعنوان دبیر به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمدم.

ی سیدرضا بنی عقیل/پزشک

شما چطور از دبیری به پزشکی رفتید؟

شاید برای همه شما پیش آمده باشد که در دوران کودکی در مدرسه معلم از شما پرسیده باشد که می خواهید چکاره شوید من هم مثل دیگران دوست داشتم دکتر شوم.

بخاطر همین بعد از معلم شدن دوباره شروع به درس خواندن کردم و به رشته مورد علاقه خود دست یافتم که همان پزشکی باشد.

از اینکه امروز طبابت می کنید راضی هستید؟

بله خیلی زیاد یکی از آرزوهایم پزشک شدن بود. چرا؟ بخاطر اینکه بتوانم به مردم کمک کنم و این احساس همیشه در وجود من بود.

DSC00934.JPGلللل

‌خانواده‌تان چطور؟ آیا از شغل و تخصص شما راضی هستند؟

بله راضی هستند شکر خدا هنوز هیچ مشکلی در رابطه با شغلم در خانواده ندارم.

بهترین لحظه طبابت شما چه زمانی بوده است؟

لحظه ای که بیمار مراجعه می کند و می گوید آقای دکتر من با درمان شما خوب شدم.

خصوصا زمانی که به متخصصین مختلف مراجعه می کند نتیجه نمی گیرد و با تشخیص من درمان می شود بهترین لحظه کارم است.

پزشکی، چه‌چیزی به شما داده و چه‌چیزی از شما گرفته است؟

به نظر من همه‌چیز به من داده، به‌خصوص اینکه محبت مردم از همه‌چیز مهم‌تر است. آرامش به هدف رسیدن را به من داده است.

خدمت به هم نوع و درمان کسانی که با هر موقیعت مالی و اجتماعی و سیاسی وقتی به کمک ما پزشکان نیاز دارند این خود نشانه عظمت شغل پزشکی است که خداوند به ما اعطا نموده است.

بعضی از بیمارانتان از اصطلاح «دست سید سبک است» را برای شما استفاده می کنند ، دلیلش چیست؟

ما کسی نیستیم همه کاره آن بالایی هست. ما وسیله هستیم. گاهی بیماران چنین لقبی را برای من استفاده می کنند. شاید بخاطر سید بودن و با نسخه من خوب می شوند چنین سخنی را می گویند. آنان لطف دارند.

‌آیا تاکنون پیش آمده که از کار خسته شوید؟

اصلا… کاری که با عشق و علاقه شروع شود هیچ وقت خستگی در آن معنا نمی یابد.

الگوهای شما چه کسانی بودند؟

من چون به جز دکتری کار اداری هم انجام می دهم در کار اداری دکتر عظیمی الگوی من هست که ایشان سخت کوشی را به من آموخت.

در کار پزشکی دکتر حسینی (بردار دکتر وحید حسینی) یادم میاد که مردم 2 شب برای وزیت شدن به منزل ایشان می رفتند. این کار دکتر حسینی هیچ وقت از ذهنم بیرون نمیرود.

ههههه

برای پزشکان جوان چه توصیه‌ای دارید؟

اولین روز ورود به دانشگاه را فراموش نکنند آموزش را جدی بگیرند. لحظه به لحظه کلاس و دانشگاه را از دست ندهند و از سختی کار شانه خالی نکنند.

هیچ وقت با بیماران درگیر نشوند چون آنان خود مشکل بیماری دارند. پژوهش و تحقیق را به طور واقع‌بینانه انجام دهند و هیچ وقت مطالعه را فراموش نکنند و بروز باشند.

هیچ وقت یک‌تنه به جنگ امراض بیماران خود نروند و از همکاری دیگر گروه‌های تخصصی استفاده کنند.

از همکارانم می‌خواهم که زیر بال‌ و پر پزشکان جوان را بگیرند.

زیباترین خاطره شما در طول سال‌های یپزشکی چه بوده است؟

زمانی که در شهرستان بندرترکمن بودم به یکی از روستای آن رفتم در خانه بهداشت پسر کوچکی را مادرش آورده بود که بیماری کم خونی داشت. او به مرور زمان درمان شد و رنگ روی خوبی پیدا کرد. بعد از مدتی مادرش برای من 4 عدد تخم مرغ محلی آورد.

او با این کارش خواست از من تشکر کند اما آن 4 عدد تخم مرغ بهترین هدیه و خاطره برای من بوده است و از تمام حقوقی که گرفته بودم ارزش آن بیشتر بود.

جمله پایانی: از شما بخاطر وقتی که برای ما در روز پزشک گذاشتید متشکریم و به تمام همکاران گرامی این روز را تبریک می گوییم.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید ممنون و سپاسگزاریم امیدواریم در ظل توجهات ایزد منان سایه شما مستدام و تمام عمرتان فرخنده در ایام باشد.

گزارش از خبرنگار رادکانا: یعقوب محمودی

ارسال نظر

  • یاحسین جان
    0

    باعرض سلام وخداقوت وعرض تبریک روز پزشک خدمت جناب دکتر بنی عقیل،خداوند برتوفیقات شما بیافزاید ویرای شما آرزوی موفقیت دارم ان شاالله.

آخرین اخبار