رئیس اداره امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش از تشکیل کارگروه مشترک برخورد با فروشندگان عسل تقلبی در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری سه تن عسل تقلبی در گالیکش / فروش عسل حاشیه جاده‌های گالیکش در قرق زنبورداران خراسان + تصویر

به گزارش گلستان24، رحیم دیرفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کارگروه مشترک برخورد با فروشندگان عسل تقلبی در شهرستان گالیکش با حضور ادارات جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و دامپزشکی تشکیل شد.

وی افزود: در نخستین بازدید مشترک این کارگروه بیش از 3 تن عسل از عسل فروشان حاشیه جاده بین‌المللی این شهرستان ضبط و نمونه عسل آن‌ها جهت تعیین ناخالصی به آزمایشگاه استان ارسال شد.

وی تصریح کرد: در صورت تقلبی بودن محصول متخلفین به مراجع قضایی معرفی و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی فروشندگان سیار و ثابت حاشیه جاده‌های گالیکش اهالی استان‌های خراسان شمالی و رضوی بوده و فاقد هرگونه مجوزی برای فروش و کسب هستند.

به گفته دیرفرد جایگاه زنبورداری گالیکش، تولید عسل طبیعی و ارگانیک در شهرستان، سرانه عسل مصرفی شهروندان و لزوم تولید محصولات غذایی باکیفیت و موقعیت گردشگری شهرستان گالیکش سبب حضور این فروشندگان در گالیکش شده است.

رئیس اداره امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش گفت: این فروشندگان با توزیع عسل تقلبی بانام و برند عسل ارگانیک و جنگلی گالیکش خسارت‌های فراوانی به اشتغال، تولیدات و سلامت شهروندان وارد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امینت غذایی شهروندان موضوع قابل‌اغماض نبوده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

شایان‌ذکر است در شهرستان گالیکش بالغ‌بر 200 زنبوردار به پرورش 13753 کلنی زنبورعسل اشتغال دارند که در برداشت بهاره سال جاری موفق به تولید 165 تن عسل شده‌اند.

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

nilkooh395 1

 

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار