شروع پایش هوایی از مناطق حفاظت شده استان، بهره برداری از 17 پروژه عمرانی راه و شهرسازی، آموزش های مهارتی یک شاخص تأثیرگذار بر اقتصاد مقاومتی، افتتاح اولین کلینیک اقتصادی مالی کشور در گرگان، بازدید نمایندگان ایدرو و مرکز مطالعات اقتصادی و بازرگانی خاورمیانه از سایت پتروشیمی و ضرورت اجرای کارهای فرهنگی در دادگستری های استان

نگاهی به عناوین خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از پهپاد در حفاظت از محیط زیست استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف استفاده از فناوری های نوین بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهور، سازمان صنایع هوایی و سازمان محیط زیست امضا شد. 
اسماعیل مهاجر افزود: این تفاهم به منظور همکاری در حوزه حفاظت از محیط زیست و در قالب ارائه خدمات پروازی و انجام عملیات شناسایی، پایش منظم در مناطق مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست در سراسر کشور و اجرای عملیات متناسب با هر یک از نیازمندی های اعلام شده در طرح جامع سازمان حفاظت از محیط زیست تنظیم شده است. 
پس از انعقاد تفاهم نامه سازمان صنایع تیم کارشناسی پرواز هوایی در قالب چهار حوزه پهپاد، بالگرد، بالن و هواپیمای سبک تشکیل داد و تیم کارشناسی به استان گلستان اعزام شد. 
امید روشن معاون فنی حفاظت محیط زیست گلستان نیز گفت: پهپادهای شناسایی از نوع هواپیماهای فوق سبک است و از منابع طبیعی و محیط زیست تصویربرداری می کند تا تغییرات جنگل ها، زمین های کشاورزی و مناطق ساحلی مشخص شود. 
وی افزود: تکنولوژی ساخت این پهپادها کاملا بومی است و تا ارتفاع 18 هزارپا می تواند پرواز کند. 
وی اضافه کرد: شناسایی آلاینده های محیط زیست و مناطق آلوده، ارزیابی خسارت ناشی از آتش سوزی ها، بررسی زیستگاه های حیات وحش از دیگر کاربردهای این پهپادهاست. 
معاون فنی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این پهپادهای شناسایی در نخستین پرواز از وضعیت تالاب های بین المللی آلماگل، آلاگل و آجی گل، منطقه حفاظت شده جهان نما و پارک ملی گلستان تصویربرداری کرد. 

*** 

در نخستین روز از ایام خجسته هفته دولت 17 پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در شهرستان های گرگان و بندرترکمن با بیش از 119 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
روکش آسفالت بزرگراه و راه های اصلی حوزه شهرستان گرگان به طول 19 کیلومتر و احداث و ترمیم دو دستگاه پل در تقی آباد و سرخنکلاته و احداث شبکه روشنایی در تقاطع کلو (جاده قدیم گرگان - کردکوی) و حدفاصل جلین - تقی آباد از پروژه های به بهره برداری رسیده در شهرستان گرگان با بیش از 90 میلیارد ریال هزینه کرد منابع ملی و استانی بوده است. 
از پروژه های بهره برداری شده در شهرستان بندرترکمن نیز می توان به پروژه آسفالت و روکش آسفالت حفاظتی دوراهی آق قلا - گمیشان - بندرترکمن، محور اصلی کردکوی - بندرترکمن - آق قلا و روکش آسفالت محورهای روستایی اسلام تپه و چارقلی و زیرسازی و آسفالت سایت میگو و واگذاری 1450 واحد مسکن مهر در قالب پروژه های خودمالکی، تفاهم نامه سه جانبه و تعاونی و رونمایی از طرح توسعه و عمران جامع شهری گمیشان با 29 میلیارد و 548 میلیون ریال اعتبار در نخستین روز از هفته دولت نام برد. 

*** 

به منظور گسترش تعاملات و گسترش فرهنگ مهارت آموزی نشست مشترکی بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، معاون و مسئولین آموزش این اداره کل و مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان برگزار شد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در این نشست با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در زندگی روزمره و تأمین نیازهای معیشتی اقشار جامعه گفت: آموزش های مهارتی یکی از شاخص های تأثیرگذار بر اقتصاد مقاومتی است بنا بر این از سال گذشته در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خصوصا در حوزه روستایی سعی بر این شده دوره های آموزشی با رویکرد عرصه های اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی و اجرا شود. 
ابوالفضل تیرانداز افزود: توانمندسازی منابع انسانی در مسیر تأمین معیشت زندگی در شرایط موجود تحریمی باعث بالندگی اقتصادی خواهد شد. 
سرهنگ حسن ملک حسینی مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان نیز با بیان این که بسیج سازندگی حاصل اندیشه مقام معظم رهبری در راستای محرومیت زدایی و یاری رساندن به مردم است، به اهداف این حوزه اشاره کرد و گفت: باور استعدادها، به کارگیری ظرفیت ها، قطع وابستگی، رشد و بالندگی، تولیدات کم هزینه، اشتغال زایی و افزایش روحیه کار و تولید کشور از اهداف اقتصاد مقاومتی است که می توان با تمسک به آن در برابر فشارهای دشمن ایستادگی نمود و آموزش های مهارتی می تواند اقشار جامعه را به جهت گستردگی فعالیت به عرصه های مقاومتی وارد نماید. 

*** 

در نشستی که با حضور دکتر حسین بادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل کلینیک اقتصادی مالی مهرکام با فرماندار مرکز گلستان در فرمانداری برگزار شد اعلام گردید که بزودی اولین کلینیک اقتصادی مالی کشور در گرگان فعالیت خود را آغاز می کند. 
فرماندار گرگان در این نشست گفت: کلینیک اقتصادی، مالی مهرکام مجموعه آموزشی و پژوهشی متشکل از واحدهای تخصصی است که تلاش نموده با استفاده از خبرگان برجسته مدیریت و اقتصاد پاسخگوی نیازهای سازمان های استانی و شهرستانی باشد. 
یحیی خاکی افزود: اثربخشی و کارایی عملکرد آموزشی و پژوهشی، مشاوره و اطلاع رسانی و ارایه آموزش های کاربردی و حرفه ای متناسب با مسائل و نیازهای خاص بنگاه ها، دانشگاه ها و سازمان ها از برجستگی های این کلینیک می باشد. 
این مرکز دارای توان دکترای تخصصی آمادگی ایجاد تحول در ساختار اقتصادی در شهرستان گرگان را دارد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. 

*** 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) و مرکز مطالعات و بررسی های اقتصادی و بازرگانی خاورمیانه از سایت پتروشیمی گلستان واقع در شمال آق قلا بازدید کردند. 
معاون فرماندار آق قلا گفت: این بازدید در راستای تفاهم نامه سه جانبه منعقده بین استانداری گلستان، سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) و مرکز مطالعات و بررسی های اقتصادی و بازرگانی خاورمیانه در خصوص احداث و راه اندازی پروژه GTPP (تبدیل گاز به پروپیلن جامد) صورت پذیرفت. 
علی اکبر قجری افزود: در این بازدید، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و زیرساخت های موجود پتروشیمی گلستان مورد بررسی قرار گرفت و سپس در جلسه ای با حضور رییس هیات مدیره شرکت، راهکارهای مناسب به منظور بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند استانی جهت تکمیل و توسعه سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی در چارچوب تفاهم نامه منعقده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

*** 

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری کل گلستان در جمع رابطین فرهنگی حوزه های قضایی سراسر استان گفت: رابطان فرهنگی باید در حوزه اخلاق و فرهنگ پیشگام و الگو باشند. 
حجت الاسلام سیدمحسن رسولی با تاکید بر پیشگامی رابطین فرهنگی در رعایت اخلاق و پایبندی به موازین اخلاقی افزود: حفظ و ارتقای آموزه های دینی و فرهنگی مجموعه کارکنان دستگاه قضایی مهم ترین وظیفه رابطان فرهنگی است. 
معاون فرهنگی دادگستری کل استان گلستان با بیان این که اساسی ترین فعالیت فرهنگی ترویج فرهنگ نماز و قرآن است تصریح کرد: بهسازی و مناسب سازی فضای وضوخانه ها و نمازخانه ها به عنوان یکی از ضروریات مورد توجه جدی قرار دارد. 
رسولی با بیان این که کار فرهنگی وظیفه شرعی همه ماست گفت: با توجه به حجم سنگین پرونده هایی که وارد محاکم می شود نیاز به کار فرهنگی و بهبود فضای کار برای همکاران ما در این بخش، بیش از سایر دستگاه ها احساس می شود. 
وی به تراکم پرونده در دادگستری ها نیز اشاره کرد و گفت: باید آموزش های عمومی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم و برای تحقق این امر به همکاری رسانه ها و دستگاه های تاثیرگذار مانند آموزش و پرورش نیازمندیم. 

*** 

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در چهارمین نشست بانوان عضو شوراهای شهر استان با اشاره به جایگاه زنان در تاریخ ایران گفت: زنان در دوره هخامنشیان از مزایای ویژه ای برای تحصیل و اشتغال بهره مند بودند و جایگاه خاصی در جامعه داشتند. 
دکتر کلثوم غفاری با بیان این که ما در کنار ادعای تساوی با مردان ادعای تشابه نداریم و ویژگی های خاصی در زنان است که آن ها را منحصر به فرد کرده است، افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و زنان جامعه پرورش دهنده نیروی انسانی هستند. 
وی با تاکید بر این که با الگوگیری از مبانی اسلامی معتقدیم که زنان باید در بطن جامعه باشند، اظهار کرد: زنان همواره در جنگ ها، فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کنار مردان حاضر بودند و جامعه مردان باید بپذیرد که در صورتی که زنان به جایگاه واقعی خود نرسند در نهایت کل جامعه متضرر می شود. 
دکتر غفاری ادامه داد: اگر چه رشد خوبی برای حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی طی سال های اخیر داشتیم، اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم و این موضوع باید با همت و حضور خود زنان در عرصه فعالیت های گوناگون فرهنگی و اجتماعی پیگیری شود. 
در چهارمین نشست بانوان عضو شوراهای شهر استان که به میزبانی شورای شهر گرگان برگزار شد، اعضای هیات موسس مجمع مشورتی بانوان عضو ادواری شوراهای شهر استان انتخاب شدند. 
همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اعضای هیات موسس این مجمع را پنج نفر تشکیل دهند که زهرا نورا و فائزه عبدالهی از شورای شهر گرگان، فاطمه جاهدی عضو شورای شهر رامیان، سیده سادات اصلانی از علی آبادکتول و فرشته ترک عضو شورای شهر کردکوی با رای اعضای حاضر انتخاب و معرفی شدند. 
بانوان عضو شوراهای شهر در دوره چهارم 18 نفر می باشند که این تعداد با بانوان عضو دوره های قبلی شورا در مجموع 50 نفر است. 

***

شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان در جهت تلاش در امانتداری سرمایه های مادی، طبیعی و حفاظت از محیط زیست، توجه به فضای سبز مناسب به عنوان یکی از شرکت های برتر در زمینه فعالیت های زیست محیطی انتخاب شد. 
در نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان ها که در اصفهان برگزار شد لوح یادبود توسط معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان تقدیم شد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار