امروز روز کارمند است، هر چند خیلی از مسئولان استان وقتی به آنان تبریک می‌گویید، با تعجب به تو نگاه می‎کنند و در مخیله‎شان نمی‎گنجد که چنین روزی هم وجود دارد.

فراموشی‌ روز کارمند در گلستان/‌وقتی مسئولان تعجب می‌کنند

به گزارش گلستان24، بدون شک کارمندان یکی از مهم‎ترین ارکان‎های اجرایی و عملیاتی دولت هستند، مجموعه‎ای که از صبح زود راهی محل کار می‎شوند و بیشتر اوقات خود را در اداراتی سپری می‎کنند که دیگر جزئی از خانواده آنان محسوب می‎شود.

فراموشی‌ روز کارمند در گلستان

کارمندان گلستانی نیز همچون دیگر مواجب‎بگیران دولت این روزها بیشتر شاهد افتتاح پروژه‎هایی هستند که به همت آنان و دیگر مجموعه‎های دولت و مردم به بار نشسته است، هر چند کسی این روزها خبری از احوال آنان نمی‎گیرد و زیر اتفاقات و افتتاح‎های متمرکز گم شده‎اند.

کارمندان دولت، اقشاری شریف که 30 سال از حیات ارزشمند خود را در مسیر خدمت به مردم سپری می‎کنند، این روزها انتظار دارند کمی دولت‎مردان جدا از برنامه‎های تکراری و روتین این هفته، نیم‌نگاهی هم به آنان داشته باشند و توجه کنند که آنان هم وجود دارند.

*روز کارمند در سایه نقش پررنگ افتتاح پروژه‎های در هفته دولت

یک کارمند گلستانی که در یکی از ادارات شهرستان بندرگز مشغول به کار است، با تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: ببخشید خودم هم یادم رفته بود که در این هفته روز کارمند هم وجود دارد، اما ممنون از یادآوری این روز، روزی که باید مملو از تکریم و ارج‎گذاری به این صنف شریف باشد.

ح. کمالی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: فکر کنم در این چند سالی که از برگزاری هفته دولت می‎گذرد، تنها چیزی که سریعا در خاطرم نقش می‎بندد، افتتاح پروژه‎هایی است که به همت مجموعه دولت برای خدمت‎رسانی به مردم راه‎اندازی می‎شود.

وی ادامه داد: البته این طرح‎های به بار نشسته، برون‎رفت زحمات همه کارگزاران نظام و دولت است اما بسیاری از ادارات فراموش کرده‎اند که در کنار این ایام، روز کارمند هم وجود دارد و می‎توان با یک جلسه وزین ضمن تبریک به این مجموعه آنان را هم در کنار موفقیت‎های دولت سهیم کرد.  

همچنین یک کارمند باسابقه گرگانی که 23 سال از خدمتش در یکی از دستگاه‎های دولتی استان می‎گذرد، با اشاره به اهمیت جایگاه کارمندان در فرآیند توسعه و خدمت به مردم بیان کرد: بارها می‎شنویم که ارقام و اعداد متناقضی در مورد میزان کار کارمندان در ادارات توسط برخی افراد بیان می‎شود و این مجموعه را به کم‎کاری متهم می‎کنند در حالی که مطمئنا اکثر کارکنان دولت از زمانی که فرصت خدمت پیدا می‎کنند، تلاش خود را برای خدمت بیشتر به مردم و دولت صرف می‎کنند.

کارمندان به دنبال نگاه منصفانه به جایگاهشان هستند

محمد حسین‎زاده در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان خاطرنشان کرد: طی این ‎سال‎ها بسیاری از کارکنان در این جایگاه موی سپید کرده‎اند و تجربیات بسیاری هم کسب کرده‎اند و البته توقعی هم از کسی ندارند، طلب‌کار هم نیستند، اما بیان این مطلب که کارمندان کار نمی‎کنند، نگاه منصفانه به این قشر نیست.

وی متذکر شد: بسیاری از کارکنان دولت طی این سال‎ها با پاک‎دستی، اعتقاد و وجدان کاری به حداقل‎های حقوقی ساخته‎اند و وظیفه خود را به عنوان مستخدم دولت و خادم ملت هیچ زمانی از یاد نبرده‎اند.

حسین‌زاده با اشاره به مشکل مالی اکثر کارکنان دولت ادامه داد: شاید مشکل اکثر کارکنان دولت پس از بازنشستگی بیشتر رخ می‎کند چرا که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی برخی از این خادمان 30 و چند ساله دولتی اکنون در شغل‎های دیگری چون تاکسی تلفنی و دیگر شغل‎های خدماتی به دنبال تامین معاش خود و خانواده خود هستند.

وی یادآور شد: البته این مشکل نه تنها برای بازنشسته‎ها، بلکه برای بسیاری از همکارانی که شاغل نیز هستند هم وجود دارد و بسیاری از آنان یا شغل دوم دارند و یا این‎که به دنبال شغلی هستند که کاستی‎های مادی را با توجه به مشکلات تورمی در جامعه جبران کنند.

یک کارمند دیگر گلستانی که در یکی از ادارات دولتی گنبدکاووس مشغول به فعالیت است با اشاره به مشکلات مالی اکثر کارکنان دولت، منزلت اصلی به کارمندان را در اصلاح نگاهی می‎داند که طی این سال‎ها به جامعه تزریق شده است.

م. گلدی‌کر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: این نگاه حتی در برنامه‎های نمایشی رسانه ملی هم وجود دارد و کارمندان افرادی زیرکار دررو، رشوه‎بگیر، پشت هم‎انداز، بی‎توجه به مشکلات مردم و بی‎دغدغه معرفی می‎شوند در حالی که هرگز این‎گونه نیست.

رسانه‎ها کارمندان را بی‎دغدغه معرفی می‎کنند

وی اضافه کرد: البته در هر شغل و صنفی ممکن است افرادی باشند که به محل کار خود به عنوان ممر درآمد نگاه کنند اما تعمیم دادن این افراد ناچیز به همه جامعه کارمندی، تنها موجب سست شدن اعتماد بین مردم و دولت می‎شود.

گلدی‌کر ابراز امیدواری کرد: امید است با یادآوری روز کارمند به مسئولان اجرایی، آنان را بیش از پیش به نقش این نیروی تاثیرگذار در اجرایی شدن برنامه‎های دولت در دستگاه‎های اجرایی واقف سازد.

در این روزهای پایانی هفته دولت و روز کارمند، به نظر می‎رسد، مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان ضمن بررسی مشکلات کارمندان، سعی کنند حداقل به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنند که کارکنان دولت تصور نکنند، روزی که به عنوان آنان نام‎گذاری شده یک عنوان تشریفاتی است و کسی به فکر آنان نیست.‌/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار