فرمانده پلیس راه گلستان:

فرمانده پلیس راه استان گلستان گفت: تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان گلستان در ۵ ماه نخست امسال کاهش یافته اما متاسفانه ۴۷ درصد کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای در استان گلستان موتورسواران هستند.

۴۷ درصد کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای گلستان موتورسواران هستند

به گزارش گلستان24، سرهنگ علیرضا قدمی ظهر امروز در دیدار جانشین فرمانده پلیس راه کشور با فرماندهان انتظامی و راهداری و شماری از مدیران و مسئولان استان گلستان اظهار داشت: در 5 ماه نخست امسال یک هزار و 308 تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان گلستان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت 99 نفر بر اثر تصادفات فوت کرده که نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته و از نظر تصادفات جرحی یک درصد و تصادفات خسارتی در این مدت 18 درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده پلیس راه استان گلستان تصریح کرد: در طرح تابستانه امسال تاکنون تصادفات فوتی در استان 15 درصد کاهش یافته و تصادفات جرحی 6 درصد افزایش داشته است.

قدمی گفت: در شهریور ماه امسال نیز تاکنون از نظر تصادفات فوتی 25 درصد کاهش داشته‌ایم و تصادفات جرحی 6 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت 696 خودرو و یک هزار 204 موتورسیکلت متخلف توقیف و 251 خودرو به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده پلیس راه استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای بیش از 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستائی است که حدود دو سوم آن راه ‌های روستائی است.

قدمی افزود: عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسیله نقلیه و رعایت نکردن حق تقدم به ترتیب بیشترین علت حوادث رانندگی در استان گلستان هستند.

وی تصریح کرد: در 5 ماه نخست امسال بیش از 15 درصد کشته شدگان در جاده‌های استان گلستان عابران پیاده و 47 درصد موتورسواران بوده است و تاکنون 20 همایش آموزشی برای موتورسواران در استان گلستان برگزار شده و 3 هزار و 650 کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار