رئیس پلیس راهور گلستان گفت: خودروی رانندگانی که خارج از طرح ساماندهی سرویس مدارس اقدام به جابجایی مسافر کنند، از سه روز تا یک هفته توقیف می‎شود.

اجرای طرح استقبال از مهر در شهرهای گلستان

به گزارش گلستان24؛ علی‌اصغر مهری  در گفت‎وگو با خبرنگار در گرگان در خصوص نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و تمهیدات پلیس راهور در این خصوص، اظهار کرد: به طور طبیعی با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، در اطراف مراکز خرید شاهد افزایش حضور مردم و بار ترافیکی در این مناطق خواهیم بود.

طرح استقبال از مهر در شهرهای گلستان

وی ادامه داد: به همین منظور طرح‎های مختلف ترافیکی توسط پلیس راهور در مناطق مختلف شهرهای استان به خصوص اطراف مراکز خرید اجرا خواهد شد.

مهری بیان کرد: پلیس از تمام توان خود برای روانسازی ترافیک در اطراف مراکز خرید استفاده خواهد کرد و از سوی دیگر، برای کاهش بار ترافیکی و ایجاد نظم در عبور و مرور خودروها، نیاز به همکاری مردم داریم.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: تقاضای پلیس از شهروندان این است که برای کاهش حجم ترافیک، کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی در عبور و مرور، شهروندان برای رسیدن به مقصد خود به خصوص برای رسیدن به مراکز خرید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس به طور جدی با متخلفان رانندگی در این ایام برابر قانون برخورد خواهد کرد، گفت: پس از پایان تعطیلات تابستان و با شروع بازگشایی مدارس و دانشگاه‎ها، طرح استقبال از مهر و بازگشایی مدارس توسط پلیس راهور در شهرهای استان اجرا خواهد شد.

مهری بیان کرد: حضور پلیس راهور در این طرح، اطراف مدارس و دانشگاه‎ها بسیار پررنگ خواهد بود و با موتورسیکلت سواران و خودروهای متخلف با قاطعیت برخورد قانونی را انجام می‎دهد.

خودروی سرویس‎های غیرمجاز توقیف می‎شود

وی در خصوص ساماندهی سرویس‎های مدارس و تمهیدات پلیس راهور برای برخورد با سرویس‎های غیرمجاز، افزود: بر اساس هماهنگی‎های انجام شده و مصوبه شورای پیشگیری از تخلفات رانندگی، تمامی رانندگان سرویس‎های مدارس باید در غالب شرکت‎های حمل و نقل دانش‎آموزی فعالیت کنند.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: هم‎اکنون 11 رکت حمل و نقل دانش‎آموزی در سطح استان فعال است و تمامی رانندگان سرویس مدارس باید در غالب این شرکت‎ها و با نرخ مصوب به نسبت به جابه جایی دانش‎آموزان اقدام کنند.

مهری تاکید کرد: در صورتی که راننده‎ای خارج از ضوابط اعلام شده اقدام به جابجایی دانش‎آموزان کند، علاوه بر اعمال قانون، خودروی مورد نظر برای نخستین بار به مدت سه روز و در صورت تکرار تخلف به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: رانندگانی که تمایل دارند در قالب شرکت‎های حمل و نقل دانش‎آموزی فعالیت کنند باید به سازمان تاکسیرانی شهرستان‎های مورد نظر خود مراجعه و نسبت به اقدامات قانونی و اخذ مجوز اقدام کنند.

مهری متذکر شد: با توجه به هماهنگی‎های انجام شده، دستگاه‎ها و نهادهای ذیربط اعطای مجوز فعالیت سرویس‎های مدارس، نهایت مساعدت و همکاری را برای سرعت در اعطای مجوز با مراجعان خواهند داشت.

وی در پایان ابراز کرد: تقاضای پلیس از خانواده‌ها این است که به هیچ عنوان به صورت مستقیم اقدام به عقد قرارداد با رانندگان خارج از طرح ساماندهی نکنند تا در طول سال تحصیلی برای فرزندانشان مشکلی به‌وجود نیاید./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار