آوای مرد جنگلی می آید؛

اگر اهل طبیعت گردی باشی و اتفاقاً مسیرت به جنگل "زمستان یورت" آزادشهر به شاهرود خورده باشد، قطعاً با پیرمرد ساده دل و زحمت کشی برخورد کرده اید که ....

"مهر علی" گنجی برای جنگل "زمستان" گلستان+ تصاویر

به گزارش گلستان24؛ طبیعت گردان زمستان یورت قطعاً مهرعلی گنجی را زیاد دیده اند. من هم وقتی چند روز پیش برای اولین بار به آنجا رفتم، اتفاقاً او را دیدم، درست زمانی که تقریباً 40 کیلومتر از مسیر هر روزه را با کمری خم شده پیموده و آن کیسه ی پر از زباله ی روی شانه هایش خستگی جسم پیرش را دوچندان کرده بود.

مهرعلی حدوداً 70 سال دارد و می گوید حدود 30 سال است که روزانه بیش از 70 - 80 کیلومتر پیاده راه می رود تا زباله های جنگل را جمع کند. وی خیلی از شب ها در جنگل می خوابد و صبح در حالی بیدار می شود که باز هم باید در همان مسیر تکراری روز قبل کمر خم کند برای جمع کردن زباله های گردشگران و مسافران جدید که در جنگل ریخته اند.

مرد جنگل، این روزها از بی مهری آدم ها به جنگل گله دارد. آدم هایی که هر روز بر طبل طبیعت دوستی می کوبند و در نهایت وقتی غروب یک روز تعطیل درست زمانی که طبیعت گردها به خانه رفته اند، به جنگل می روی، می بینی زباله ها در آنجا بیشتر از درخت ها خود نمایی می کنند.

وی بارها توسط بعضی از اوباش مورد آزار و اذیت قرار گرفته تا جایی که براثر  پرتاب سنگ از سوی آن ها چندین بار باعث شکستگی سر و صورت او شده اما مهر علی جنگل را دوست دارد و نمی تواند از کارش دل بکند.

آهای آدم ها، عمو مهر علی این گنج جنگل های گلستان دیگر با درخت های همان جنگل زمستان یورت پیر شده  است. چه زیباست  اگر بتوانیم ادامه دهنده راهش باشیم.

صدای گام های مرد جنگلی را دریابیم...! 

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار