نهم ذیحجه را ‏روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است.

اینفوگرافی روز عرفه

به گزارش گلستان24، نهم ذیحجه را ‏روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است. از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شدهاست.«دعای امام حسین در روز عرفه» از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده میشود.عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

- امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: روز دعا و مغفرت خواستن است.

- امام سجاد (علیه السّلام) نیز فرموده اند: در تعجبم در این روز که حتی جنین های شکم مادران مورد مغفرت قرار می گیرند، جماعت شما نیازهایتان را از خلق خدا می جویید! به خدا که شما بدترین مخلوقاتید!

- پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم نوید داده اند: بعضی از گناهان فقط در روز عرفه بخشیده می شود.

- روز عرفه از لحاظ اررزش و فضیلت کمتر از روز و شب قدر نیست.لذا آنان که از قافله قدر جا مانده اند می توانند در سرزمین عرفه توبه کنند.

- هیچ روزی شیطان پست تر و با حسرت تر از روز عرفه دیده نشده است. درست است عید نیست، ولی عید هم بگوییم، گزاف نگفته ایم.

- روز عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعات خود فرا می خواند و سفره های جود واحسان خود را برای آنها می گستراند و شیطان در آن روز خوار وحقیر رانده خواهد شد روز عرفه روز امید است .

مردم از این همه رحمت بی خبرند و دنبال نیازهایشان در جاهای دیگری هستند، در حالی که مغفرت و اجابت در روز عرفه جریان دارد. عرفه بهاری دیگر است که با خودش عطر رهایی از قیود دنیا می آورد. چیزی که این روزها من و تو به آن بیش از همیشه نیازمندیم. دلگرمی عظیمی در میان این همه شلوغی، این همه سردرگمی، این همه به هر در زدن های بیهوده است .

اینفوگرافی روز عرفه تقدیم می گردد.
عرفه

ارسال نظر

آخرین اخبار