رئیس سازمان حج و زیارت:

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آمار کلی قربانیان فاجعه منا قطعا افزایش جدی خواهد داشت.

آمار کلی قربانیان افزایش جدی خواهد داشت
به گزارش گلستان24، سعید اوحدی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه آمار قربانیان رو به افزایش است گفت: قطعا تعداد قربانیان افزایش جدی خواهد داشت. تفکیک و شناسایی اجساد کار بسیار طاقت‌فرسایی است و زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد قربانیان این فاجعه تاکنون ۲۲۸ نفر است، ادامه داد: تیم‌های شناسایی سازمان حج و مرکز پزشکی هلال احمر، ۲۴ ساعته، در سه شیفت و همراه با غم و اندوه فراوان مشغول انجام وظیفه هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که سرنوشت مفقودان چه زمانی مشخص می‌شود گفت: در بیمارستان‌ها، اتاق به اتاق و تخت به تخت در جستجوی مفقودان هستیم، علی‌رغم اینکه ۸۰ درصد بیمارستان‌های مکه و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های جده، طائف و منا را جستجو کرده‌ایم اما توفیق چندانی نداشته‌ایم. همچنان باید صبر کنیم و از خداوند برای خانواده این عزیزان صبر طلب کنیم تا در روزهای آینده به نتیجه برسیم.

اوحدی گفت: مشکل دیگر مربوط به تأخیر در تخلیه کانتینرهاست به طوری که ابتدا باید فضای سردخانه‌ها خالی شود و در ادامه اجساد از داخل کانتینرها تخلیه شود.برخی کشورها از عربستان درخواست کرده‌اند اجساد قربانیان آنها در این کشور دفن شود.

وی همچنین درباره اخبار منتشر شده درباره دفن تعدادی از اجساد از سوی عربستان گفت: این اقدام با درخواست کشورهای متبوع قربانیان صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از مردم و خانواده‌های مجروحان،مفقودان و جان‌باختگان این فاجعه خواست به هیچ‌وجه به شایعه‌پراکنی سایت‌های خبری معاند و مغرض خارجی توجه نکنند و اخبار مربوط را از منابع رسمی دریافت کنند.

اوحدی همچنین تاکنون هیچ موردی از دستگیری یا زندانی شدن زائران ایرانی پس از فاجعه منا نداشته‌ایم.

ارسال نظر

آخرین اخبار