بعد از فاجعه بزرگ منا و بی کفایتی های مقامات عربستان سعودی، این رژیم برای فرافکنی دست به دامن فضای مجازی شده است.

آل سعود دست به دامن فضای مجازی شد

به گزارش گلستان24، پس از فاجعه بزرگ منا که منجر به جان باختن هزاران تن از مسلمانان سراسر دنیا شد؛ تصاویری از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان دهنده بی کفایتی های سران آل سعود است. عمق فاجعه آنقدر عمیق و غم‌بار است که مدیریت از دست عوامل اجرایی عربستان خارج شده است. در همین رابطه هشتگی با عنوان "عربستان سعودی متشکریم" در فضای مجازی شکل گرفته است. 

 
نکته مهم این هشتک تعداد پست های بالا و فارسی بودن آن است که بی شک نشان دهنده سازماندهی بودن آن توسط عوامل حکومتی عربستان است. سعودی ها در این هشتگ برای دفاع از نظام بی کفایت خود تصاویری از برخورد خوب سربازانشان در حادثه منا را منتتشر می کنند و قصد دارند رژیم وهابی آل سعود را در بروز این فاجعه بی تقصیر نشان دهند.
 
 
مصطفی قلی زاده کارشناس  ارشد مسائل بین الملل در گفت و گو با  خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حکام عربستان تا کنون با مدیریت حج پرستیژ خاصی در بین کشورهای اسلامی داشتند لذا اتفاقات اخیر در منا چهره این رژیم را در عرصه بین الملل با خدشه رو به رو کرده است. ببا براین سران این رژیم برای فرار رو به جلو  و فرافکنی افکار عمومی با صرف هزینه های گزاف دست به دامن فضای مجازی شدند.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به گستردگی فضای وب و اینترنت، آل سعود نیز به این نتیجه رسیده ،جنگی که  هم اکنون در جهان موجود است به فضای سایبر سرایت کرده لذا از این طریق می تواند بر افکار عمومی تأثیر گذار باشد.
 
قلی زاده گریزی بر وابستگی شبکه های منطقه به آل سعود زد و خاطر نشان کرد: همان طور که این رژیم در حال حاضر با صرف در آمدهای نفتی خود توانسته  شبکه های خبری منطقه را در اختیار گیرد  تا در شرایط بحران از آن به نفع خود بهره برداری کند، هم اکنون نیز این بازی را در در دنیای مجازی دنبال می کند، چراکه با استخدام افرادی توانسته هشتگی را راه اندازی کند که در یک شب با گذاشتن دو هزار پست در پی فریب مردمان منطقه است که خوشبختانه با فراگیر و بروز شدن علم اینترنت در بین کشورهای اسلامی اینگونه اعمال بی نتیجه خواهد بود.
 
این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر وجود راه حل مقابله با چنین جنگ رسانه ای اظهار داشت: به فعالان سایبری توصیه می شود با راه انداختن هشتگ هایی شبیه به همین صفحه در صفحات اجتماعی مظلومیت قربانیان حادثه منا را به گوش جهانیان برسانند.
 
گفتنی است؛ تا کنون حدود 32000 پست با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده است که رقم چشم گیری در شبکه های اجتماعی به حساب می آید.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار